Od stycznia w Krzymowie Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych działa w zmienionym składzie. Powołała ją wójt Danuta Mazur po tym jak na sesji 19 grudnia większość radnych nie przyjęła Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Dlaczego?
We wspomnianym programie znalazły się bowiem zapisy dotyczące kolejnej podwyżki wynagrodzeń dla członków komisji, a radni mieli się o tym dowiedzieć dopiero czytając dokument. Poprzednia komisja została więc rozwiązana. Chodziło o podwyżki w wysokości średnio o około 90 zł miesięcznie dla poszczególnych członków. Jak mówiła nam Danuta Mazur, poprzednia komisja działała ponad 20 lat. – Komisja została rozwiązana dlatego, że wszyscy mamy swoją kadencję. Chciałabym komisji, która wyjdzie do ludzi, będzie pracowała trochę inaczej, będzie współpracowała między innymi ze szkołami. Problem jest. Zauważam, że wczesna inicjacja alkoholowa jest wyraźnie tutaj widoczna i jest przyzwolenie na to rodziców czy dorosłego środowiska. Widząc, że problem jest, nie mogę na niego przymykać oczu – mówiła Danuta Mazur. I jak podkreślała, jest to komisja, którą jako jedyną powołuje wójt. – Dlatego zdecydowałam, że chciałabym w jej składzie mieć osoby, które będą otwarte na pewne działania i będą współpracowały z całym środowiskiem gminy Krzymów. Będą to niekwestionowane autorytety. To wieloletnia nauczycielka, którą znam z wielu działań, w składzie komisji będzie też policjant, który ma ogląd na problem w całej gminie, bo pracuje z tym na co dzień. Będzie osoba oddelegowana z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Znajdą się w niej również radni, którzy przekażą z pierwszej ręki informacje pozostałym radnym. A ci z kolei przekażą członkom komisji problemy, które zaobserwują wokół. Nowa komisja zaczęła działać 1 stycznia. Nie można powiedzieć, że poprzedni skład był niedobry czy nie taki. Na pewno każdy starał się wypełniać swoje obowiązki najlepiej jak potrafił. Tamte osoby działały ponad 20 lat. Być może to czas, by pojawił się ktoś nowy, kto ma inną koncepcję. Warto dać innym pole do popisu – mówiła wójt.
Koordynatorem z ramienia wójta została więc Alicja Drop, przedstawicielką GOPS-u Marzena Andrzejak, radni, którzy wejdą w skład komisji to Leszek Staszak i Paweł Broskowski (policjant), zasilą go też Arkadiusz Żabierek (były policjant) oraz Anna Kułakowska (nauczycielka).