650 tysięcy złotych ma kosztować budżet Konina przebudowa ciepłociągu, który koliduje z planowanym wiaduktem łączącym ulice Paderewskiego i Wyzwolenia. Inwestycja realizowana przez PKP PLK na razie jest wstrzymana przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
Już od wielu tygodni nie są prowadzone prace związane z budową wiaduktu Paderewskiego-Wyzwolenia, o czym już wcześniej informowaliśmy. Roboty wstrzymał Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego, a powodem jest brak usunięcia kolizji z siecią ciepłowniczą.
W ramach porozumienia między PKP PLK i miastem, to nasz samorząd odpowiada za przebudowę ciepłociągu. Jak nas informował Sebastian Łukaszewski, zastępca prezydenta Konina, spółka bez zgody miasta skróciła termin realizacji inwestycji. – Co jest niezgodne z zawartym porozumieniem. Plan wykonywanych robót ustalany przez wykonawcę powinien przewidywać realne terminy usunięcia różnych kolizji, w tym z siecią ciepłowniczą MPEC-u – informował wiceprezydent Łukaszewski.
Mimo że były inne ustalenia – miasto, a dokładniej MPEC, zajmie się przebudową ciepłociągu w tym roku, ale może to zrobić poza sezonem grzewczym, czyli w okresie od połowy maja do końca września. Podczas kwietniowej sesji rady miasta, zdecydowano o przeznaczeniu 650 tysięcy złotych na te prace, które mają być wykonane w tych miesiącach. Czy dopiero, kiedy zostaną zakończone, roboty przy budowie wiaduktu będą wznowione? Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, może ruszą wcześniej i mają być prowadzone obok wspomnianego ciepłociągu. Oczywiście wcześniej musi się na to zgodzić inspektor nadzoru budowalnego.
– Prace przy budowie wiaduktu zostały wstrzymane, dlatego że przebieg miejskiego ciepłociągu koliduje z jedną z podpór wiaduktu. Na mocy decyzji Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego nie możemy wykonywać żadnych prac dopóki miasto Konin, zgodnie z porozumieniem nie usunie kolidującego ciepłociągu. Czekamy na wykonanie tych prac. Jesteśmy w pełnej gotowości na kontynuację budowy wiaduktu. Prace musimy rozpocząć w tym roku – wyjaśnia Zbigniew Wolny z PKP PLK.
Budowa wiaduktu
to część wielkiej inwestycji, czyli modernizacji linii kolejowej E-20.