W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Powszechny Spis Rolny

Aktualności

– Konin ma ogromny problem z mostami i wiaduktami – mówi wiceprezydent Adamów

2019-01-28 20:50:52
– Konin ma ogromny problem z mostami i wiaduktami – mówi wiceprezydent Adamów

Szykowany jest do remontu kolejny most w Koninie. Tym razem chodzi o ten przez Wartę w ciągu Trasy Warszawskiej (równoległy do mostu Toruńskiego). Szacuje się, że prace mają kosztować ponad 330 tysięcy złotych, z czego połowa miałaby pochodzić z subwencji ministra infrastruktury. – Konin ma ogromny problem jeśli chodzi o infrastrukturę obiektów mostowych i wiaduktów – mówił podczas posiedzenia Komisji Finansów i Infrastruktury Paweł Adamów, zastępca prezydenta Konina.

Dyskusję na temat stanu technicznego takich obiektów wywołał radny Jarosław Sidor, który dopytywał o przeznaczenie 166 tysięcy złotych (o drugą taką samą kwotę miasto będzie się ubiegać w ministerstwie infrastruktury) na remont mostu. Początkowo myślał, że chodzi o ten nad Kanałem Ulgi, obok mostu Piłsudskiego (o jego naprawie przecież niedawno była mowa). Okazało się, że chodzi o inny most. Radny chciał też wiedzieć, czy Zarząd Dróg Miejskich może przedstawić informację o przeglądach i stanie technicznym pozostałych mostów i wiaduktów w mieście. – A jest ich ponad 40 – mówił Jarosław Sidor.

Mało optymistycznie zabrzmiały słowa Pawła Adamowa, który mówił o „katastrofalnym stanie” niektórych mostów i wiaduktów w mieście. – Konin ma ogromny problem jeżeli chodzi o infrastrukturę obiektów mostowych i wiaduktów – wyjaśniał radnym wiceprezydent Konina. – Jeśli nie zaczniemy remontować albo przebudowywać w znacznej mierze niektórych z nich, to możemy się spotkać z koniecznością zamknięcia w przyszłym roku niektórych. Pytanie podstawowe – skąd brać na to pieniądze?

Obecnie prowadzona jest analiza, które obiekty powinny być zmodernizowane w pierwszej kolejności. – Moim zdaniem, i taka też jest sugestia ZDM-u, przynajmniej jeden obiekt powinien być w roku remontowany – wyjaśniał Paweł Adamów. Wszystko po to, by w konsekwencji, z powodu złego stanu technicznego, nie trzeba było takiego mostu czy wiaduktu zamykać. Czy jednak pozwolą na to finanse miasta? Jak mówił wiceprezydent ds. gospodarczych, rozważane są różne sposoby finansowania – z budżetu czy kredytu. – Można iść w kierunku partnerstwa publiczno-prywatnego, gdzie możemy zakupić od partnera prywatnego usługę polegającą na świadczeniu usług publicznych w postaci udostępnienia mostu. Na przykład na 20,25 lat miasto przekazuje taką usługę, a miasto płaci za tzw. dostępność. To też jest jakieś rozwiązanie, które coraz częściej stosują gminy – wyjaśniał wiceprezydent Adamów. – Obecnie stan obiektów mostowych to jeden z największych problemów infrastrukturalnych w mieście.

– Bym nie podzielił poglądu pana prezydenta na temat takiego stanu, z uwagi na to, że przecież wszystkie mosty były remontowane – mówił Tadeusz Wojdyński, przewodniczący Komisji Finansów. Wymienił tutaj wiadukt Briański, most Piłsudskiego, most w Laskówcu. – Z przeprawą są problemy – dodał. Andrzej Szczepański, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich przyznał, że rzeczywiście były remontowane obiekty, ale kilka z kilkudziesięciu istniejących. Wytłumaczył również, że teraz właśnie mowa jest o naprawie mostu przez Wartę, w ciągu Trasy Warszawskiej (chodzi o nitkę od strony urzędu miejskiego). – Zakres prac jest drobny, ale trzeba je wykonać, bo za rok, dwa czy trzy, jego stan będzie się pogarszał – mówił Andrzej Szczepański. Kosztorys naprawy to 331 tysięcy złotych (połowa miałaby pochodzić z ministerstwa infrastruktury).

– Konin ma ogromny problem z mostami i wiaduktami – mówi wiceprezydent Adamów
– Konin ma ogromny problem z mostami i wiaduktami – mówi wiceprezydent Adamów
– Konin ma ogromny problem z mostami i wiaduktami – mówi wiceprezydent Adamów
– Konin ma ogromny problem z mostami i wiaduktami – mówi wiceprezydent Adamów
Marcin Szafrański

Podziel się

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:




h...
Pragnę podpowiedzieć, że ul. Przemysłowa biegnie po wiadukcie, który znajduje się pomiędzy FUGO i brykietownią. Wiaduktu nie widać, bo ze strony wschodniej jest zasypany ziemią, a od zachodniej jest zalany wodą. To jest wiadukt z czasów odkrywki "Gosławice". Przez 60 lat nikt go nie badał, bo wszyscy o nim zapomnieli. Może jest już czas, żeby sobie o nim przypomnieć.
mosty z KBO
Wymienił 3 mosty plus przeprawę a jest ich ponad 40 z wiaduktami................. Most w bernardynce nadal zamknięty. Ale wiedza przewodniczącego komisji finansów???
xd
na KBO kasa jest
Jusefko
Jak się trzyma grupę kolesi na tych samych stołkach po kilkanaście lat to tylko takich efektów zasiedzenia można oczekiwać. Większość kierowników i prezesów spółek nie nadaje się na stanowiska specjalisty a co dopiero coś wyżej.
Sic
To nie Konin ma problem z mostami i wiaduktami tylko Szanowni Prezydenci i Rada Miasta. Po to Was wybraliśmy i za to bierzecie wypłaty i diety Szanowni Państwo, że macie te problemy rozwiązywać, a nie gdybać i straszyć mieszkańców. Zatem do pracy! Szukajcie skutecznych rozwiązań, środków finansowych i o tym informujcie nas podatników.


Jesteśmy na: