W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 5 czerwca 24

Aktualności

JUBILEUSZOWY 15. LGBT+ Film Festival Poland 2024 w Koninie!

2024-03-21 14:40:26

 JUBILEUSZOWY 15. LGBT+ Film Festival Poland 2024 w Koninie!

W kwietniu w Koninie w Kinie Kameralnym i kolejno w wybranych kinach w całej Polsce odbędzie się święto queerowego kina. Na ekranie zobaczymy produkcje zaangażowane w sprawy, które dotyczą nie tylko społeczności LGBT+, ale nas wszystkich!


Jak mówią organizatorzy: „15 lat obecności na kinowych ekranach to nasz wspólny sukces, będziemy go jak zawsze świętować z naszymi widzkami i widzami w wyjątkowym stylu".

Festiwal to trzy dni z rewelacyjnymi filmami!
Do zobaczenia 12-14 kwietnia w Kinie Kameralnym ul. Okólnej 47a.

Bilety w cenie 13 zł za seans można kupić w kasie oraz online: https://bit.ly/LGBT_film_festival_Konin

PROGRAM
12 kwietnia / April

18:00 „Big Boys”, 90’
Ukochana kuzynka Jamiego zabiera na wakacyjny wyjazd swojego chłopaka, Dana. Czternastolatek nie jest zachwycony, ale wkrótce okazuje się, że starszy o dwanaście lat Dan imponuje mu swoimi umiejętnościami, a między tą dwójką zawiązuje się szczególna męska więź, która dla nastolatka zaczyna być bardzo ważna. Wychowany w przekonaniu, że homofobiczna męskość, oparta na fizycznej sile jest słuszna i zapewnia przetrwanie, Jamie leczy kompleksy powielając toksyczne schematy. Zaczyna jednak dostrzegać, kim jest naprawdę, a ważną rolę w odkrywaniu tożsamości ma dojrzała postawa Dana.

Reżyser Corey Sherman zawarł w komedii „Big Boys” autobiograficzne refleksje, zwracając uwagę, że body shaming i kompleksy na punkcie sylwetki dotyczą nie tylko kobiet, ale i mężczyzn, bez względu na wiek.

Reżyseria i scenariusz: Corey Sherman.

19:45 „Klimakteriet”, 67’
Czarno-białe slow cinema z Argentyny. W życiu kobiety w średnim wieku, żony reżysera teatralnego, pojawiają się dwa nieoczekiwane zjawiska. Jednym z nich jest menopauza, drugim – młoda aktorka, z którą współpracuje jej mąż. Nagła fala emocji wstrząsa nudnym życiem w opustoszałym nadmorskim kurorcie...

Reżyseria i scenariusz: Juan Manuel D′Emilio.

13 kwietnia / April

18:00 „Przebudzone” (Upon Waking), 107’
Kobieca historia miłosna w nieziemskim stylu. Dwie młode dziewczyny, które zmagają się z wewnętrznymi demonami, ulegają zatruciu tlenkiem węgla na pierwszej randce. Gdy obie zapadają w śpiączkę, ich dusze muszą nauczyć się kochać, by zyskać nową szansę na życie.

„Przebudzone” to historia o przezwyciężaniu lęku przed śmiercią, a także pokonywaniu oporu przed intymnością. Bohaterki zmagają się z tematami przebaczania, kojenia bólu po porzuceniu, zadają sobie pytania o poświęcenie i bezwarunkową miłość, próbując stawić czoła ciemnym zakamarkom swoich dusz.

Reżyseria i scenariusz: Max Rissman.

20:00 „Dojrzałe wyzwania w miłości” (The second golden age, challenges of love), 92’
Niezależna produkcja z Węgier, którą autorki nazywają „telenowelą o prawach człowieka".

Do nauczycielki rysunku wprowadza się jej partnerka, malarka. Plotki szybko się rozchodzą, atmosfera w okolicy zaczyna wrzeć, a lokalna bibliotekarka planuje zorganizować czytanie książki, w której Kopciuszek pochodzi z romskiej rodziny, zaś Królowa Śniegu jest lesbijką...

Ta historia zdarzyła się naprawdę – scenariusz napisało życie i członkowie lokalnej społeczności, którzy postanowili też zagrać w filmie razem z profesjonalnymi aktorami. Film jest szczególnie istotny w kontekście dyskryminujących działań węgierskiego rządu, a w moralnej panice węgierskiej prowincji odnajdziemy niestety podobieństwa do polskich realiów.

Reżyseria: Mária Takács, scenariusz: Zsuzsanna Bak.

14 kwietnia / April

18:00 „Best Polish” (Shorts) 104’

Podczas tej projekcji zobaczymy aż pięć poruszających filmów krótkometrażowych:

„Moje stare” (My Old Gals)
Zofia i Ania to dwie charakterne seniorki. Lata szaleństw mają już za sobą. Nie widziały się od pół wieku, każda poszła własną drogą. Spotkanie po latach owocuje wspólną podróżą, w którą ruszają niczym Thelma i Louise, by wziąć się za barki z życiem i marzeniami.

Reżyseria: Natasza Parzymies, scenariusz: Natasza Parzymies, Alicja Sokół

„Śmierć frajera” (Sucker′s Death)
Członek nacjonalistycznej organizacji mieszka w cichym miasteczku ze swoją matką. Jego życie kręci się wokół treningów i pracy w sklepie. Inni członkowie grupy wyszydzają go z powodu homoseksualności jego brata, który uciekł do Warszawy. Pewnego dnia zostaje zmuszony do podłożenia ładunku wybuchowego na trasie parady równości w stolicy.

Reżyseria: Krzysztof Grudziński, scenariusz: Elżbieta Chowaniec, Krzysztof Grudziński.

„Tam, gdzie płaczą ptaki” (Where the Birds Cry)
Szymon mieszka w małej nadmorskiej miejscowości. Przeżywa jeden z trudniejszych etapów w swoim życiu – okres dojrzewania. Monotonne wakacje zakłóca niespodziewana wizyta przyjaciela z dzieciństwa – Filipa. Od tego momentu w chłopcu kiełkuje myśl o eksplorowaniu swojej seksualności. Zwykłe spotkanie na klifie przeradza się w pierwszy wakacyjny romans.

Reżyseria i scenariusz: Jakub Andrzej Wenda.

„Transgresja” (Transgression)
Diler narkotykowy Dawid spędza wieczór z jedną ze swoich klientek. Godziny mijają, a jego sympatia wzrasta. Nagle orientuje się, że Nadia jest trans kobietą. To spostrzeżenie powoduje wewnętrzny konflikt między tym, w co wierzy a tym, co czuje. Rozpoczyna się wewnętrzna podróż mężczyzny w kierunku odkrycia i akceptacji własnych pragnień.

Reżyseria i scenariusz: Diana Szczotka.

„Warszawa, Holandia” (Warsaw, Netherlands)
Pośród zgiełku łódzkiej dzielnicy Bałuty młody mężczyzna maskuje swoje prawdziwe „ja". W gonitwie dorywczych zajęć ostre słowa i wyboiste ulice wypełniają jego dni. Pewna osoba sprawia jednak, że zaczyna dostrzegać coś więcej. Razem przemierzają miasto na skuterze, dzieląc ze sobą posiłki i wspólne chwile. Nieuchronnie zbliża się jednak dzień pożegnania...

Reżyseria: Ming-Wei Chiang, scenariusz: Ming-Wei Chiang, Dominika Adamowicz.