We wtorek do Komendy
Miejskiej Policji w Koninie wpłynęło zgłoszenie dotyczące oszustwa „na
pracownika banku”. Pokrzywdzony myśląc, że jego oszczędności są zagrożone,
udostępnił przestępcom kody BLIK, za pomocą których dokonali wypłaty z jego
konta 6 tysięcy złotych.
Poinformowała, że doszło do próby włamania na konto
Do oszustwa doszło 10
października. Do jednego z mieszkańców Konina zadzwonił telefon. W słuchawce
mężczyzna usłyszał głos kobiety ze wschodnim akcentem, która przedstawiła się
jako pracownik banku. Rozmówczyni poinformowała mężczyznę, że przed chwilą
doszło do próby włamania się na jego konto bankowe. Następnie przekazała, że za
chwilę skontaktuje się z nim jej kolega z działu technicznego.
Zadzwonił „pracownik techniczny”
Po kilku minutach
mieszkaniec Konina odebrał kolejny telefon. W słuchawce usłyszał głos mężczyzny
ze wschodnim akcentem. Przedstawił się on jako pracownik techniczny banku i
potwierdził, że próba włamania się na konto miała faktycznie miejsce. Następnie
poinformował, że ze względów bezpieczeństwa pieniądze należy przelać na konto
techniczne. W tym celu wymusił od mieszkańca Konina udostępnienie
wygenerowanych kodów BLIK. Za ich pośrednictwem oszuści wypłacili z konta
mężczyzny 6 tysięcy złotych. Dopiero po zniknięciu tej sumy pieniędzy
mieszkaniec Konina zorientował się, że został oszukany.