W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Aktualności

Po naszym artykule jest stanowisko PKP PLK w sprawie dyskusji w Poznaniu o kolei Turek-Konin

2023-09-26 19:00:27
Milena Fabisiak
Napisz do autora
Po naszym artykule jest stanowisko PKP PLK w sprawie dyskusji w Poznaniu o kolei Turek-Konin

Marszałek Marek Woźniak mówił wczoraj na sesji sejmiku województwa wielkopolskiego o swoim spotkaniu z mieszkańcami w Brzeźnie w sprawie budowy kolei Konin-Turek. Dokładnie opowiedział radnym o rozmowie z przeciwnikami budowy kolei Konin-Turek w wariancie W9. Po naszym artykule biuro prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe przesłało nam swoje stanowisko w sprawie budowy kolei Turek-Konin.

Na zdjęciach satelitarnych kolizja z 7 budynkami

– Budowa linii kolejowej do Turku w ramach „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.” była wnioskowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Proponowany przebieg planowanej trasy został określony przez samorząd. Zgodnie z założeniami programu na zlecenie samorządu przygotowane zostało studium planistyczno-prognostyczne, które wykazało najkorzystniejszy wariant inwestycyjny (W9), obejmujący gminę Tuliszków. Wszyscy wnioskodawcy mieli jednakowy czas – 12 miesięcy, na przygotowanie studiów planistyczno-prognostycznych i przeprowadzenie spotkań z mieszkańcami. Samorząd województwa nie wnioskował do PLK SA o wstrzymanie zlecenia postępowania przetargowego na opracowanie dokumentacji projektowej. Szacowana wartość inwestycji, z wykonaniem robót budowlanych, wynosi blisko 661 mln zł. Prognozuje się ruch średnio 1353 pasażerów/dobę na wyjeździe z Turku oraz 1850 pasażerów/dobę przed wjazdem do Konina. Realizacja projektu w zakresie wskazanym przez samorząd uniemożliwia prowadzenie ruchu pociągów towarowych. W ramach projektu wg najnowszych dostępnych zdjęć satelitarnych zidentyfikowano kolizję jedynie z 7 budynkami mieszkalnymi, w tym tylko 1 w powiecie konińskim. PLK SA jako inwestor jest zobowiązana umową do realizacji inwestycji w wariancie wybranym przez Województwo Wielkopolskie – pisze Radosław Śledziński, Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zapewni dogodny dostęp do pociągów mieszkańcom m.in. Turku, Tuliszkowa i Brzeźna

– Wybrany wariant wymaga jednakże uszczegółowienia. Szczegółowe rozwiązania zostaną określone na etapie przygotowania dokumentacji projektowej. Nie można wykluczyć niewielkich korekt trasowania linii kolejowej, niemniej ze względu na współfinansowanie projektu przez samorząd, wszelkie zmiany w odniesieniu do założeń wskazanych w studium muszą zostać zaakceptowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Głos mieszkańców będzie brany pod uwagę – przewidywane są m.in. konsultacje rozwiązań z władzami poszczególnych gmin. Natomiast na etapie pozyskiwania decyzji środowiskowej zostaną przeprowadzone i rzetelnie udokumentowane konsultacje społeczne. W miarę możliwości uwzględnione zostaną głosy mieszkańców, w celu przygotowania najkorzystniejszych, szczegółowych rozwiązań, dotyczących przebiegu linii Turek-Konin, co zostało uwzględnione w umowie z wykonawcą dokumentacji projektowej. Realizacja inwestycji w ramach projektu „Budowa nowej linii kolejowej Turek-Konin” z „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.”, o którą wnioskował samorząd województwa, zwiększy możliwości kolei w Wielkopolsce i zapewni dogodny dostęp do pociągów mieszkańcom m.in. Turku, Tuliszkowa i Brzeźna. Planowana jest budowa zelektryfikowanej, jednotorowej trasy na odcinku ok. 38 km. Możliwe będą przejazdy z prędkością 120 km/h, a czas przejazdu między Turkiem a Koninem szacowany jest na ok. 42 minuty – informuje Radosław Śledziński w przesłanym stanowisku PKP PLK.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Brak zgody na w9
Drodzy z krainy pislandii, zabierzecie się za remonty mostów złośliwcy, a nie budowę kolei za prawie 2 mld zł Czy po naszych mostach nie jeżdżą wasi mieszkańcy Turku i okolic. Czy nie zależy wam na ich bezpieczeństwie, tylko uprawiacie wredną i nieludzką politykę szczucia. Przestańcie blokować 70 mln na remont mostów. Wasze hasło bezpieczna Polska nijak ma się z dziurami w moście i uchodźcami za kasę.
Xxx do Bartek
Przecież nikt nie mówi żeby jej nie było, tylko w wariancie mniej destrukcyjnym i oszczędnym, W1 jest o 37% tańszy, więc przy nakładach ok. 1500000000 zł można zaoszczędzić 500 mln zł. i ok.30000 drzew A każdy wariant tej koleji łączyć będzie Turek przez Konin z Poznaniem czy Warszawą. Czego tutaj nie rozumieć? I proszę zmienić narrację że ja protestuje nie przeciw koeji tylko przeciw niegospodarności dużych rozmiarów. Pan marszałek Woźniak to zrozumiał, szkoda że tak późno, ale....
Bartek
Żeby był Konin-Kalisz to musi być chociażby do Turku, a potem można ciągnąć dalej. Autostrady też się budowały na raty. Nie od razu Rzym zbudowano. I tak najwięcej marudzą osoby których to nie dotyczy. Poza tym przestańcie w Koninie narzekać bo ta trasa pomoże mieszkańcom Turku się wyrwać trochę do lepszych szkół, miast itd. Nie jesteście tu sami!
Do Precz z anglicyzacją
To wszystko pod warunkiem, że temat został przygotowany z należytą starannością. Niestety tak nie jest. A że wniosek złożony na wybrany wariant W9 zawiera rażące błędy (np. brak rzetelnych konsulatcji spolecznych, o czym oficajlnie powiedzieli marszałek i poseł z Turku) nie uprawnia żadnej instytucji publicznej do burzenia ani jednego domu i tym samym niszczenia dorobku ich życia.
Precz z anglicyzacją
Jeśli rzeczywiście jest to tylko 12 domów, to pozostaje tym osobom współczuć utraty domostwa. No, ale takie są cele społeczne i miejmy nadzieję, że otrzymają sowite odszkodowanie. Prawdą natomiast jest, że cały protest pozostałych osób wynika po prostu z samolubnych, politycznych pragnień i niechęci do widoku pociągu za oknem. A to już jest absurd. Trzeba jednak po prawdzie przyznać, że błędem jest budowanie tylko jednotorowej linii. Gdyby od razu linię pociągnięto do Kalisza lub Łodzi miałoby to większe znaczenie. Trzeba się jednak liczyć z nadzieją, że nie od razu Kraków zbudowano i te połączenia to tylko zew przyszłości. Nie zmienia to jednak faktu, że trzeba zacząć od W9.