W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję

2023-07-07 13:38:54


Do końca sierpnia 2024 roku ma zakończyć się budowa kładki nad kanałem Ulgi z wyspy Pociejewo do prawobrzeżnego Konina wraz z budową ścieżki rowerowej i infrastruktury towarzyszącej”. Dzisiaj została symbolicznie wkopana łopata pod tę inwestycję. – Ten obiekt to będzie coś pięknego, jeden z elementów charakterystycznych w naszym mieście. Stanie się doskonałym plenerem dla fotografów – mówił prezydent Piotr Korytkowski.

Całkowita wartość tego przedsięwzięcia wynosi 25.478.631,83 zł. To jedno z kluczowych zadań w ramach projektu „Generator miejskiej energii źródłem sukcesu Konina”.


„To ważna inwestycja dla naszego miasta”

– To ważna inwestycja dla naszego miasta – podkreślał prezydent Piotr Korytkowski podczas spotkania w miejscu, gdzie ten obiekt powstanie. Wskazując, że ma dylemat, co do nazywania go kładką, bo tak naprawdę to most. – Kiedyś był tutaj taki mostek i to można byłoby nazywać kładką. On był bardzo intensywnie wykorzystywany przez naszych mieszkańców. Teraz będziemy mieli do czynienia z budową nowoczesnego mostu pieszo-rowerowego, ale nie tylko. Połączymy drogi rowerowe z V osiedla, czyli nowej części miasta, ze Starówką poprzez wyspę Pociejewo – mówił prezydent Korytkowski. Przywołał byłego radnego Konina Kazimierza Lipińskiego, który wcześniej już wyspę Pociejewo nazwał Ekologicznym Salonem Miasta. Mają tu być realizowane zadania związane z rekreacją czy odpoczynkiem. Powstaje w tym miejscu ciepłownia geotermalna. – Jesienią będzie oddana do użytku. Ciepło w niej produkowane stanie się częścią miejskiego ciepła systemowego. To około 12 procent – mówił prezydent. – Mając już wody geotermalne o obiecującym składzie mineralogicznym myślimy, że pojawią się kolejne funkcjonalności na wyspie Pociejewo. Zostanie tutaj wybudowana infrastruktura związana chociażby z basenami termalnymi, z rekreacją, gdzie będą mogły zostać poddane rehabilitacji osoby potrzebujące właśnie takiej pomocy. To jest perspektywa kilkuletnia.

Stanie na Pociejewie park tężniowy

Wspomniał jednak o tym, co stanie się za chwilę. Obok tej inwestycji, również dzięki pozyskaniu środków zewnętrznych, stanie park tężniowy. – Budujemy mosty, które zawsze łączyły. Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił i byśmy mówili jednym głosem, że to inwestycja potrzeba dla rozwoju miasta, aktywizacji Pociejewa i pokazująca miasto nowoczesne, ekologiczne, które chce być zielone. Przecież Konin to zielone miasto energii – dodał Piotr Korytkowski. O budowie kładki nad kanałem Ulgi z wyspy Pociejewo do prawobrzeżnego Konina wraz z budową ścieżki rowerowej i infrastruktury towarzyszącej mówił Igor Skabar, pełnomocnik wykonawcy, czyli firmy „Most”. – To będzie obiekt kilkunastoprzęsłowy o łącznej długości blisko 400 metrów. To jest znaczna inwestycja i rzeczywiście należy mówić tutaj o obiekcie mostowym – mówił Igor Skabar. Wznosić się będzie około 5-6 metrów nad poziomem terenu. Częścią inwestycji jest ciąg pieszo-rowerowy o łącznej szerokości 5 metrów. – W ramach kontraktu jeszcze wykonujemy dojście od strony stadionu. Powstanie ścieżka pieszo-rowerowa, czyli dalsze 600 metrów – mówił Igor Skabar.
Otwarcie 1,5 %

Inwestycja łączy różne źródła finansowania

Inwestycja łączy różne źródła finansowania, o czym świadczą ustawione na placu budowy tablice. To fundusze norweskie, Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych, budżet państwa i środki miejskie. – Ta inwestycja jest elementem szerszej całości. W centrum są mieszkańcy i środowisko – powiedział Maciej Aulak, dyrektor departamentu programów pomocowych z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Prezydent dziękował wszystkim osobom zaangażowanym w to przedsięwzięcie i pozyskiwanie funduszy, także skarbniczce miasta. – Po przeprowadzeniu przetargu okazało się, że musimy znaleźć konkretne pieniądze w budżecie, żeby tę inwestycję zrealizować! – mówił Piotr Korytkowski.


„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję
„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję
„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję
„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję
„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję
„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję
„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję
„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję
„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję
„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję
„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję
„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję
„Chciałbym, żeby ten most nigdy nie dzielił”. Wkopali łopaty pod nową miejską inwestycję