Budowa przejścia podziemnego pod torami w ciągu ulicy Okólnej – to jeden z projektów, który władze Konina poważnie rozważają do zgłoszenia w ramach drugiej edycji Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Jak na razie lista inwestycji, które miasto planuje złożyć do Polskiego Ładu nie jest zamknięta. Łącznie będzie ich pięć, bo dwa dodatkowe dotyczą gmin i powiatów, w których działały PGR-y. Czasu jest niewiele, bo do końca lutego (termin został wydłużony, bo początkowo mowa była o połowie tego miesiąca).
Tą największą inwestycją, która na pewno zostanie zgłoszona, jest remont wschodniego mostu nad Wartą w ciągu Trasy Warszawskiej. – Zgodnie z zaleceniami środowisk, które odpowiadają za przyznanie tych dofinansowań podzieliśmy to zadanie na mniejsze etapy i chcemy zgłosić tylko ten zwężony most z ciepłociągiem. Myślę, że to będzie około 51 milionów złotych – mówi Paweł Adamów, wiceprezydent Konina.
Jakie jeszcze zadania mogą znaleźć się na tej krótkiej liście Konina? Zastępca prezydenta przypomina, że podczas ostatniej sesji mowa była na przykład o remoncie ulicy Jana Pawła II, wskazuje też na termomodernizację budynków komunalnych, wykonanie odwodnienia na terenach inwestycyjnych, budowę ronda u zbiegu ulic Kleczewskiej i Brunatnej. – Pod uwagę wzięliśmy głosy radnych. Na pewno chcemy też z nimi skonsultować wnioski, tak jak ostatnio – mówi wiceprezydent Konina. Poważnie rozważany jest również wniosek dotyczący budowy przejścia podziemnego pod torami w ciągu ulicy Okólnej. – Tym bardziej, że mamy deklarację PKP, że sprzyjają tej inwestycji – dodaje Paweł Adamów. Szacuje, że koszt budowy takiego przejścia to około 5 milionów złotych.