W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Stary Browar od 06.05.2020

Aktualności

Słowa kluczowe w Internecie. Rozmowa z Markiem Masalskim specjalistą w branży SEO

2019-10-29 00:00:01
Słowa kluczowe w Internecie. Rozmowa z Markiem Masalskim specjalistą w branży SEO

O słowach kluczowych słyszał każdy, kto ma swoją stronę internetową. Pod tym pojęciem kryje się jednak bardzo wiele, a odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych może okazać się wyjątkowo skuteczną bronią. Zdając sobie sprawę z wartości tego tematu, postanowiliśmy poruszyć go w rozmowie z Markiem Masalskim, specjalistą w branży SEO. Marek opowie nam dziś co nieco o słowach kluczowych zarówno ogólnie, jak i w detalach. Cóż, nie pozostało nam więc już nic innego, jak tylko wskoczyć do wspólnej dyskusji. Zapraszamy Was wszystkich serdecznie!


Marku, najpierw powiedz nam, prosimy, czym dokładnie są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe, opisując prosto i krótko, to identyfikatory tego, czego ludzie szukają w sieci. Odpowiednie wplecenie słów kluczowych w treść witryny jest jednym z czynników, które mogą spowodować, że będzie ona wyświetlana wysoko w wynikach wyszukiwania. Frazy są z reguły schowane w tekstach serwowanych przez strony internetowe. Często są one celowo użyte w danym miejscu lub formie, tylko i wyłącznie dla korzyści pozycjonerskich. To jeden z powodów, dla których nie powinniśmy wierzyć wszystkiemu, co jest napisane w Internecie.

Jak ważny jest dobór słów kluczowych na tle innych działań SEO?

Jak wiemy, pozycjonowanie stron internetowych to proces złożony, który nie ogranicza się do pracy ze słowami kluczowymi. Ciężko więc powiedzieć, że którykolwiek z jego elementów jest ważniejszy od pozostałych. Tak czy inaczej myślę, że doborowi słów kluczowych należy przypisać swego rodzaju szczególne znaczenie. W końcu to właśnie słowa kluczowe są mostem pomiędzy użytkownikiem i wyszukiwarką, a treściami Internetu.


Szukanie odpowiednich fraz


– To wszystko jest bardzo ciekawe. Jeszcze ciekawsze jest jednak dla mnie: skąd bierze się frazy kluczowe, skąd wiadomo i jak powinny one na danej stronie wyglądać?

– Zawsze należy przeprowadzić odpowiednią analizę. Tak naprawdę zaczyna się od małego dochodzenia psychologicznego. Trzeba ustalić, co dokładnie sprowadza ludzi na daną witrynę i w jaki sposób oni tego czegoś szukają. Nawet bardzo wartościowe strony internetowe mogą zostać nieodkryte właśnie z powodu kiepskiego doboru słów kluczowych. Oczywiście w procesie tym pomaga obecnie wiele programów, choć jednocześnie należy pamiętać, że nie da się polegać jedynie na nich. Wiedza, wyczucie i doświadczenie dają naprawdę dużo.

Co internauta ma na myśli?



– To całe pozycjonowanie stron, to troszkę taka zabawa w kotka i myszkę z robotami indeksującymi i użytkownikami Internetu. Czy nie masz Marku takiego wrażenia?

– Oczywiście, że mam. Tak jest w rzeczywistości. Praca człowieka od SEO opiera się na przeciwdziałaniu algorytmom wyszukiwarek, co jest z jednej strony tragiczne, a z drugiej śmieszne. W sieci panuje coś w rodzaju selekcji naturalnej: na powierzchni zostają tylko najlepsze strony internetowe.


– Ciekawe. Ale mimo wszystko z algorytmami da się wygrać!

– Tak i ja tym zajmuję się zawodowo. Na początku bardzo pomagał mi podział słów kluczowych. Taka sztywna klasyfikacja pozwalała mi lepiej wniknąć w sposób myślenia internautów. Istnieje wiele podziałów słów kluczowych, ale dla mnie najpraktyczniejszy okazał się podział na nawigacyjne (dla osób szukających danej strony używając jej adresu), informacyjne (dla osób szukających odpowiedzi na konkretne pytanie), badające (dla osób szukających informacji, i które da się mimo wszystko nakłonić do jakiegoś zakupu) oraz transakcyjne (odpowiedzialne za sprzedaż).

– Marku, najbardziej uderza mnie fakt, że pozycjonowanie stron internetowych ma w sobie tyle psychologii. Myślę jednak, że dotyczy to nie tylko SEO, lecz także wielu innych tego typu usług, a w zasadzie każdego rodzaju marketingu?

Dokładnie tak jest.

Tak czy inaczej, niestety musimy już kończyć. Było nam bardzo miło Cię gościć. Dziękujemy pięknie za rozmowę!

Ja również bardzo Wam dziękuję. Podnoszenie świadomości na temat SEO oraz marketingu internetowego to coś, czemu warto poświęcać czas.


To był Marek Masalski, Białostocczanin, specjalista w branży SEO i przedsiębiorca. Dziękujemy jeszcze raz i już czekamy na kolejny wywiad.


Podziel się


Jesteśmy na: