20 tysięcy złotych przeznaczono w budżecie Konina na 2017 złotych na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dotyczącej montażu w głównej siedzibie urzędu miejskiego (plac Wolności 1) windy dla osób niepełnosprawnych.
O zamontowaniu windy dla osób niepełnosprawnych w budynku magistratu, gdzie urzęduje prezydent i jego zastępcy, mówi się od lat. W tegorocznym budżecie zabezpieczono 20 tysięcy złotych, które będą przeznaczone na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej. – Budynek urzędu przy placu Wolności 1 (część A i B) znajduje się w strefie ścisłej ochrony konserwatorskiej. Budynek A jest wpisany do rejestru Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – wyjaśnia Joanna Szydłowska, kierownik biura prezydenta Konina. – Realizacja inwestycji na obszarze wpisanym do rejestru zabytków wiąże się z koniecznością opracowania projektu budowlanego i uzyskania pozwolenia konserwatorskiego na prowadzenie prac. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa pozwoli na określenie zakresu prac niezbędnego pod kątem obowiązujących wymagań p.poż. oraz przybliżonych kosztów inwestycji.
Pod koniec 2016 roku magistrat uzyskał pozytywną opinię
konserwatorską, co do montażu windy lub platformy między budynkiem A i B, która
pozwoliłaby osobom niepełnosprawnym dostanie się na I i II piętro. W ramach tej
inwestycji zakłada się: zamontowanie urządzeń do „transportu pionowego” w
klatce schodowej zlokalizowanej w łączniku między budynkiem A i B ( platforma),
dostosowanie biegów schodowych i balustrady klatki schodowej, a także zabezpieczenie
p.poż. – Kwota 20 tysięcy zł została
wprowadzona do budżetu miasta na sesji Rady Miasta Konina 26 kwietnia z
rozliczenia roku 2016 – dodaje Joanna Szydłowska. – Po przeprowadzonym rozpoznaniu cenowym, 5 maja br. podpisano umowę z
projektantem „INWEST-BUD” z Konina z terminem wykonania dokumentacji do 30
września 2017.