Mieliśmy okazję wejść na teren budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjno-Handlowego, którego częścią będzie nowy dworzec kolejowy. We wschodniej części działki rozebrano już istniejące obiekty. – Generalny wykonawca wykonuje teraz dodatkowe odwierty, żeby potwierdzić podłoże gruntowe i niebawem rozpocznie pierwsze prace żelbetowe – wyjaśnia Piotr Andrzejczak, projekt manager, który oprowadzał nas po placu budowy.
Obecnie trwa rozbiórka nawierzchni parkingu po wschodniej części działki, prowadzona jest także wycinka kolejnych drzew. Pozostanie tylko dąb Zawiadowca, który jest pomnikiem przyrody. Niebawem pojawi się instalacja odgromowa, która zabezpieczy to drzewo przed ewentualnymi wyładowaniami atmosferycznymi. We wschodniej części działki generalny wykonawca wykonuje teraz dodatkowe odwierty, żeby potwierdzić podłoże gruntowe i niebawem rozpocznie pierwsze prace żelbetowe. To właśnie od strony poczty konstrukcja nowego obiektu będzie najcięższa, bo to właśnie tutaj zaplanowany jest wjazd na parking, który zaprojektowany jest na dachu.
Prowadzone są również prace rozbiórkowe wewnątrz części niskiej starego dworca, która zostanie wkrótce rozebrana. – Budynek wysoki pozostanie jako funkcjonujący dworzec tymczasowy – wyjaśnia Piotr Andrzejczak. – Rozpoznawane jest też okablowanie. Dużo uwagi temu poświęcamy, żeby przypadkiem nie odciąć jakiegoś kabla, który zasila tę wysoką część dworca. Jeśli będzie pewność, że możemy do tej rozbiórki przystąpić, to te prace ruszą.
Dowiedzieliśmy się również, że znajdujący się przed budynkiem starego dworca biletomat, który teraz nie jest dostępny dla pasażerów, zostanie wkrótce przeniesiony do środka budynku. Ponadto będzie wyrównany odcinek prowadzący od windy przy tunelu wzdłuż torów, by można było bez problemów przejść tamtędy z walizkami czy przejechać wózkiem. Obecnie jest to praktycznie niemożliwe.