Ma mieć długość około 280 m i szerokość 4 m – takie są podstawowe założenia ogłoszonego przez Zarząd Dróg Miejskich postępowania na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na budowę kładki nad kanałem Ulgi z wyspy Pociejewo do nowej części Konina.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na budowę kładki nad kanałem Ulgi z wyspy Pociejewo do prawobrzeżnego Konina wraz z budową ścieżki rowerowej i infrastruktury towarzyszącej w ramach projektu „Generator miejskiej energii źródłem sukcesu Konina”. Budowa kładki jest na liście inwestycji finansowanych w ramach Funduszy Norweskich. Na to zadanie zaplanowano około 5,2 mln zł z 16 milionów zł przyznanych Koninowi.
Jaki obiekt ma powstać? Zgodnie z założeniami postępowania zaprojektowana będzie kładka wieloprzęsłowa o długości około 280 m i szerokości 4 m (2 m dla pieszych i 2 m dla rowerzystów) o konstrukcji żelbetowej, z rampami stanowiącymi podejścia do kładki oraz ciągu pieszo-rowerowego. Zadanie obejmuje projekt ścieżki pieszo-rowerowej też szerokiej na 4 metry (2 m dla pieszych i tyle samo dla rowerzystów) i długości ok. 920 metrów. Zgodnie z założeniami postępowania należy opracować dwa warianty koncepcji projektu, który powinien zawierać – jak czytamy – propozycje formy architektoniczno-urbanistycznej kładki wraz z walorem architektoniczno-estetycznym detalu, podkreślony ciekawą iluminacją świetlną wraz z propozycją oświetlenia, małą architekturą kładki oraz dwoma wariantami ścieżki pieszo-rowerowej, tj. na koronie wału przeciwpowodziowego lub po ławce odlądowej). Firma, która wygra postępowanie, będzie miała 12 miesięcy na wykonanie projektu. Wartość zamówienia to 180 tysięcy złotych.