Pozycjonowanie stron jest jedną z ważniejszych czynności stosowanych do
zwiększenia widoczności stron internetowych w wyszukiwarce. Z poniższego
artykułu dowiesz się, dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne dla prowadzonej
przez Ciebie strony internetowej, a także co z tym wszystkim wspólnego ma SEO.
Zapraszamy do artykułu.
Większość użytkowników korzystających z Internetu pozyskuje informacje za
pośrednictwem serwisów takich jakich Google, Wirtualna Polska, czy Onet.
Wybieranymi przez nich stronami jest najczęściej 10 pierwszych, które pojawią
się po wciśnięciu klawisza Enter. Za kolejność tych stron
odpowiada ich wcześniejsze spozycjonowanie, czyli działania, dzięki którym
strona internetowa znajdzie się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki
wysokim pozycjom danych stron są one prostsze do odnalezienia przez osoby,
które szukają informacji na dany temat. Pozycjonowanie stron stanowi
wręcz kluczowe działanie dla funkcjonowania poszczególnych firm. Jako
przykład możemy tutaj podać sklepy internetowe, których działalność bez
wcześniejszego spozycjonowania nie miałaby sensu.
Użytkownicy wpisujący interesujące ich zagadnienie w daną wyszukiwarkę
internetową używają konkretnych słów kluczowych. Za kolejność
pojawienia się stron internetowych, które zawierają wcześniej wpisane słowa
kluczowa odpowiadają zaawansowane algorytmy np. Google. Ich zadaniem
jest przeanalizowanie oraz przeliczenie kilkuset czynników rankingowych.
Następnie czynniki te są brane pod uwagę i według nich ustalane są pozycje
stron internetowych w wynikach wyszukiwania.
Niektóre osoby używają pojęć SEO (z ang. Serach Engine Optimization) oraz
pozycjonowania stron naprzemiennie. Niestety jest to błędem, ponieważ SEO
i pozycjonowanie nie jest tym samym. SEO to optymalizacja pod
wyszukiwarki internetowe. W jej skład wchodzą działania przebiegające w danej
witrynie internetowej. Ich zadaniem jest uzyskanie wysokich pozycji w wynikach
wyszukiwania. Optymalizację dzielimy ze względu na treść strony (użycie
odpowiednich słów kluczowych przy jednoczesnym zachowaniu wysokojakościowej
treści) oraz na techniczną stronę witryny (m.in. wygląd, poprawienie kodu,
układ). Z kolei w skład pozycjonowania wchodzą dużo szersze
działania, które mają na celu poprawę pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. SEO
jest więc elementem pozycjonowania.
Firmy, które działają na terenie np. danego miasta powinny skupić się na
słowach kluczowych zawierających ich lokalizację, a co za tym idzie -
zwiększenie ich widoczności. Pozycjonowanie lokalne wiąże się z
geolokalizacją użytkowników. Należy więc tutaj nieco inaczej do
niego podejść. Biorąc pod uwagę strony, czy sklepy internetowe przedsiębiorstw,
których działalność ma charakter ogólnopolski korzysta się ze zwiększania
widoczności ich serwisu, a także na jego pozycji poprzez wykorzystanie danych
słów kluczowych. Z kolei wpisanie pojęcia takiego jak: pozycjonowanie
Poznań i Wielkopolska pokaże strony działające w obrębie tylko tego miasta,
czy województwa.
Pierwszą zaletą
pozycjonowania stron internetowych jest wzrost zysków danej firmy. Jeśli ich
strona znajduje się na samej górze w wynikach wyszukiwania, odwiedza ją dużo
użytkowników. Część z nich najprawdopodobniej dokona zakupu danej
usługi, czy produktu, co stanowi zysk dla firmy. Oprócz kwestii
zarobkowych należy także wziąć pod uwagę korzyści reklamowe. To
m.in. wysoki wynik w wyszukiwarce pozwala na zapamiętanie danej firmy przez
odbiorców. Markę tę kojarzy coraz więcej osób (ponieważ
zauważają ją jako jedną z pierwszych), dzięki czemu zdobywa przewagę nad
konkurencją. Idźmy dalej - większa ilość użytkowników odwiedzających daną
stronę, czy sklep internetowy przekłada się na większą ilość opinii, recenzji
czy wzmianek w mediach społecznościowych. Firma staje się coraz
bardziej popularna. Rozpoznaje ją coraz więcej osób, dzięki czemu
zdobywa nowych klientów i się rozwija.
Mamy nadzieję, że powyższy artykuł pozwolił zaznajomić się Wam z
pojęciami takimi jak pozycjonowanie stron oraz SEO. Mieliśmy na celu
przekazanie najistotniejszych informacji związanych z tymi dwoma czynnościami,
a także pokazanie różnic, jakie między nimi występują. Zastosowanie
zaledwie tych dwóch pojęć sprawi, że Twoja strona internetowa znajdzie się w
górnych wynikach wyszukiwania, co znacznie zwiększy jej popularność.
Więcej informacji o SEO - pozycjonowaniu stron internetowych w wyszukiwarce Google znajdziesz na https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron-poznan.html