W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Aktualności

SEO i Pozycjonowanie stron internetowych - Poznań Wielkopolska

2021-04-20 10:53:11

SEO i Pozycjonowanie stron internetowych - Poznań Wielkopolska

Pozycjonowanie stron jest jedną z ważniejszych czynności stosowanych do zwiększenia widoczności stron internetowych w wyszukiwarce. Z poniższego artykułu dowiesz się, dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne dla prowadzonej przez Ciebie strony internetowej, a także co z tym wszystkim wspólnego ma SEO. Zapraszamy do artykułu.

Pozycjonowanie - czym jest?

Większość użytkowników korzystających z Internetu pozyskuje informacje za pośrednictwem serwisów takich jakich Google, Wirtualna Polska, czy Onet. Wybieranymi przez nich stronami jest najczęściej 10 pierwszych, które pojawią się po wciśnięciu klawisza Enter. Za kolejność tych stron odpowiada ich wcześniejsze spozycjonowanie, czyli działania, dzięki którym strona internetowa znajdzie się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki wysokim pozycjom danych stron są one prostsze do odnalezienia przez osoby, które szukają informacji na dany temat. Pozycjonowanie stron stanowi wręcz kluczowe działanie dla funkcjonowania poszczególnych firm. Jako przykład możemy tutaj podać sklepy internetowe, których działalność bez wcześniejszego spozycjonowania nie miałaby sensu.

W jaki sposób ustala się pozycje stron?

Użytkownicy wpisujący interesujące ich zagadnienie w daną wyszukiwarkę internetową używają konkretnych słów kluczowych. Za kolejność pojawienia się stron internetowych, które zawierają wcześniej wpisane słowa kluczowa odpowiadają zaawansowane algorytmy np. Google. Ich zadaniem jest przeanalizowanie oraz przeliczenie kilkuset czynników rankingowych. Następnie czynniki te są brane pod uwagę i według nich ustalane są pozycje stron internetowych w wynikach wyszukiwania.

SEO, a pozycjonowanie stron.

Niektóre osoby używają pojęć SEO (z ang. Serach Engine Optimization) oraz pozycjonowania stron naprzemiennie. Niestety jest to błędem, ponieważ SEO i pozycjonowanie nie jest tym samym. SEO to optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. W jej skład wchodzą działania przebiegające w danej witrynie internetowej. Ich zadaniem jest uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Optymalizację dzielimy ze względu na treść strony (użycie odpowiednich słów kluczowych przy jednoczesnym zachowaniu wysokojakościowej treści) oraz na techniczną stronę witryny (m.in. wygląd, poprawienie kodu, układ). Z kolei w skład pozycjonowania wchodzą dużo szersze działania, które mają na celu poprawę pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. SEO jest więc elementem pozycjonowania.

Pozycjonowanie ogólnopolskie, a lokalne.

Firmy, które działają na terenie np. danego miasta powinny skupić się na słowach kluczowych zawierających ich lokalizację, a co za tym idzie - zwiększenie ich widoczności. Pozycjonowanie lokalne wiąże się z geolokalizacją użytkowników. Należy więc tutaj nieco inaczej do niego podejść. Biorąc pod uwagę strony, czy sklepy internetowe przedsiębiorstw, których działalność ma charakter ogólnopolski korzysta się ze zwiększania widoczności ich serwisu, a także na jego pozycji poprzez wykorzystanie danych słów kluczowych. Z kolei wpisanie pojęcia takiego jak: pozycjonowanie Poznań i Wielkopolska pokaże strony działające w obrębie tylko tego miasta, czy województwa.

Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne?

Pierwszą zaletą pozycjonowania stron internetowych jest wzrost zysków danej firmy. Jeśli ich strona znajduje się na samej górze w wynikach wyszukiwania, odwiedza ją dużo użytkowników. Część z nich najprawdopodobniej dokona zakupu danej usługi, czy produktu, co stanowi zysk dla firmy. Oprócz kwestii zarobkowych należy także wziąć pod uwagę korzyści reklamowe. To m.in. wysoki wynik w wyszukiwarce pozwala na zapamiętanie danej firmy przez odbiorców. Markę tę kojarzy coraz więcej osób (ponieważ zauważają ją jako jedną z pierwszych), dzięki czemu zdobywa przewagę nad konkurencją. Idźmy dalej - większa ilość użytkowników odwiedzających daną stronę, czy sklep internetowy przekłada się na większą ilość opinii, recenzji czy wzmianek w mediach społecznościowych. Firma staje się coraz bardziej popularna. Rozpoznaje ją coraz więcej osób, dzięki czemu zdobywa nowych klientów i się rozwija.

Podsumowanie.

Mamy nadzieję, że powyższy artykuł pozwolił zaznajomić się Wam z pojęciami takimi jak pozycjonowanie stron oraz SEO. Mieliśmy na celu przekazanie najistotniejszych informacji związanych z tymi dwoma czynnościami, a także pokazanie różnic, jakie między nimi występują. Zastosowanie zaledwie tych dwóch pojęć sprawi, że Twoja strona internetowa znajdzie się w górnych wynikach wyszukiwania, co znacznie zwiększy jej popularność.

Więcej informacji o SEO - pozycjonowaniu stron internetowych w wyszukiwarce Google znajdziesz na https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron-poznan.html