Od 26 października kolejne województwa wdrażają nowy model obsługi podatników. Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” została wprowadzona, aby zwiększyć bezpieczeństwo i komfort podatników. Już w połowie listopada rozwiązanie to będzie funkcjonować w całym kraju. Trzeba dodać, że w Wielkopolsce pilotażowy program testowany był już latem.
– Elektroniczna usługa, która umożliwi podatnikom umówienie wizyty w urzędzie skarbowym, to ważny krok w programie „Klient w centrum uwagi KAS”. Dzięki usłudze zwiększymy komfort załatwiania spraw w urzędzie przy zapewnieniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa, co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji – mówi Magdalena Rzeczkowska, szefowa Krajowej Administracji Skarbowej.
Nowy model obsługi uruchomiono pilotażowo latem tego roku w urzędach skarbowych w województwach podlaskim i wielkopolskim. – Cieszę się, że wielkopolskie doświadczenia przełożą się na rozwiązanie, które zostanie wdrożone w całym kraju – mówi Marek Pospieski, dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.
26 października usługa została wprowadzona w 5 kolejnych regionach: dolnośląskim, lubuskim, opolskim, śląskim i warmińsko-mazurskim. Docelowo obejmie urzędy skarbowe również w pozostałych województwach i będą mogli z niej korzystać klienci KAS w całej Polsce.
Wizytę w urzędach skarbowych województwa wielkopolskiego można umówić: przez internet (można skorzystać z elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl lub swojego urzędu skarbowego), telefonicznie (numery telefonów znajdują się na stronie www swojego urzędu skarbowego) i w urzędzie (podczas osobistej wizyty w punkcie „Umawianie wizyt”, który znajduje się blisko wejścia).
Jak podatnicy oceniają nową usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”? Przeprowadzona ankieta pokazała, że 77 proc. ankietowanych uznało, że wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy i zwiększa bezpieczeństwo. 72 proc. stwierdziło też, że elektroniczny formularz jest zrozumiały i czytelny.
Urzędnicy zachęcają, by ze względu na sytuację epidemiczną do urzędu umawiać się tylko, jeśli jest to niezbędne, a wizytę rezerwować przez internet lub telefonicznie. Dzięki temu uniknie się niepotrzebnego czekania w kolejce i zadba o bezpieczeństwo swoje i innych.
opr. MF