Zmiana w strukturze Urzędu Miejskiego w Koninie. Pojawi się Biuro Nadzoru Właścicielskiego oraz Wydział Strategii i Marketingu Miasta. Na oficjalnej stronie internetowej miasta zostało opublikowane zarządzenie podpisane przez prezydenta Piotra Korytkowskiego, które wejdzie w życie 1 marca.
Do zadań Biura Nadzoru Właścicielskiego należy między innymi zabezpieczenie interesów miasta w spółkach, w których posiada akcje, prowadzenie spraw związanych z tworzeniem spółek, kontrola w spółkach i monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej miejskich spółek.
Do zakresu działania Wydziału Strategii i Marketingu Miasta
należy: prowadzenie Pracowni Strategii i Marketingu Miasta (ma zajmować się
planowaniem i koordynacją działań związanych z tworzeniem i realizacją
strategicznej wizji zwiększenia potencjału rozwojowego Konina, wdrażaniem strategii
marketingowej miasta, opracowywaniem koncepcji materiałów marketingowych,
promocyjnych i informacyjnych Konina oraz akcji marketingowych i eventów w
mieście), integracja lokalnej społeczności, wydziałów urzędu oraz jednostek
samorządowych wokół wspólnej strategicznej wizji zwiększenia potencjału
rozwojowego miasta oraz wypracowanej strategii marketingowej, organizowanie dla
urzędników szkoleń i warsztatów z zakresu budowania strategii marketingowej
miasta, pozyskiwanie pieniędzy na projekty w ramach strategicznej wizji miasta,
a także wykonywanie lub zlecanie wykonania, zakupu i dystrybucji materiałów,
promocyjnych i informacyjnych miasta.
Zmiany formalnie wejdą w życie 1 marca.