W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

5 milionów złotych ma kosztować budowa przejścia podziemnego na Okólnej

2022-03-05 15:43:00
Marcin Szafrański
Napisz do autora
5 milionów złotych ma kosztować budowa przejścia podziemnego na Okólnej

5 milionów złotych ma kosztować budowa przejścia podziemnego w ciągu ulicy Okólnej. Żeby jednak ono powstało, miasto musi pozyskać środki i rozpocząć rozmowy z właścicielami gruntów przyległych do zlikwidowanego przejazdu. – W większości są to grunty Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym PKP SA – informuje prezydent w odpowiedzi na interpelację radnego Jarosława Sidora.

W piśmie radny informuje, że w imieniu mieszkańców od marca 2015 roku wnioskował o budowę połączenia pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Okólnej. Była też petycja podpisana przez 1.200 osób, jednak – jak wskazuje Jarosław Sidor – nie przekonało to ówczesnych włodarzy i radnych poprzedniej kadencji. – Lekceważące stanowisko władz miasta i radnych w tej kwestii, ma swoje konsekwencje do dnia dzisiejszego – czytamy w interpelacji.
Radny wskazuje, że przejście od ulicy Okólnej do nowego wiaduktu, które prezydent „wymusił” na PKP PLK nie jest bezpieczne, wygodne i nie spełnia żadnych standardów. Jest to więc połączenie tymczasowe, nie jest również dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami i starszych, a także osób z wózkami i małymi dziećmi. Radny zapytał więc, kiedy miasto wprowadzi do budżetu zadanie polegające na wykonaniu dokumentacji takiego przejścia, skąd weźmie na to pieniądze, czy prowadzono rozmowy z osobami posiadającymi tam grunty, a także dlaczego władze miasta od lat nie myślą perspektywicznie i długofalowo w sprawie inwestycji w Koninie? – Żadna inwestycja w mieście nie może zostać zrealizowana bez wiedzy i akceptacji Rady Miasta. Tak również było w przypadku inwestycji – budowy wiaduktu, łączącego ulicę Wyzwolenia z ulicą Paderewskiego. 30 sierpnia 2016 roku zostało zawarte porozumienie pomiędzy Miastem Konin a PKP PLK SA, będące kompromisem wobec zamierzeń inwestycyjnych PKP, a możliwościami finansowymi samorządu Konina. Zgodę na zawarcie porozumienia jednomyślnie (w tym również pan radny) wyraziła Rada Miasta Konina podczas sesji w dniu 25 marca 2015 roku – odpowiada Piotr Korytkowski.
W ramach podpisanego z PKP porozumienia uzgodniono m.in. likwidację przejazdów kolejowych na ulicy Okólnej i Torowej oraz budowę przejścia podziemnego w ciągu ulicy Torowej. Nie przewidywało natomiast budowy bezkolizyjnego przejścia przez tory wzdłuż ulicy Okólnej. – Po kilkumiesięcznym okresie użytkowania nowej trasy bardzo mocno wybrzmiała sprawa zlikwidowanego przejazdu na ulicy Okólnej i brak możliwości przekroczenia przez pieszych w tym miejscu przebudowanej linii kolejowej. Dlatego też 22 marca 2021 roku wystosowałem pismo do Ministra Infrastruktury oraz prezesa PKP PLK SA z prośbą o wsparcie miasta w zamiarze budowy bezkolizyjnego przejścia w tym miejscu. Kolejne pismo w tej sprawie do PKP złożyłem 5 listopada 2021 – wskazuje prezydent Konina i dodaje, że ich treść radny zna.

Budowa przejścia podziemnego na Okólnej miałaby zostać sfinansowana w ramach II edycji Rządowego Funduszu Polski Ład. Miasto aplikuje o środki. Wartość inwestycji to 5 milionów złotych,

95 procent dofinansowania to 4.750.000 zł. – Rozpoczęcie rozmów z właścicielami gruntów przyległych do zlikwidowanego przejazdu nastąpi po przygotowaniu koncepcji i powzięciu informacji o możliwej lokalizacji tunelu. W większości są to grunty Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym PKP SA – dodaje prezydent Korytkowski.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





synagoga idioto, synagoga
Korytkowski ujawnij treść ustaleń z PKP PLK SA z 2015 roku. Trzeba być idiotą żeby po siedmiu latach obalać swoje argumenty. Odwagi, niech ludzie sami ocenią i zobaczą kto tam się POdpisał, kto poświęcił dwa przejazdy kolejowe dla propagandowych sukcesów. Bylliście za tranzytem samochodowego ruchu ciężarowego przez konińskie osiedle i tego owoce mamy dzisiaj. Dla nas wystarczy połowa tego wiaduktu i czynny przejazd na Zakolu, ale koledzy mają firmy z ciężkim sprzętem i tak musiało się stać.
idioci w akcji
Kolejna akcja idioci idiotom za nasze pieniądze. Wy zepsuliście i wasza wina, reszty sie każdy idiota domyśli.
Tak prawda
Idiota z um. Przescie naziemnie no z jedne strony jest pod górę. Czyżby partacze z wydziału dróg w tym brali udział ? Rzeczywistym koszt 700 000 zl jak nikt nie będzie kradł
Roman
Gdyby to było robione w okresie remontu torowiska to koszt byłby znacznie niższy.
Zniesmaczony
wpisem zniesmaczonego propagandą. Jest wojna, a w czasie wojny cenzura jest jednym z podstawowych działań obronnych. Zamilcz wielbicielu Putina.