W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Shootersss

Aktualności

5 milionów złotych ma kosztować budowa przejścia podziemnego na Okólnej

2022-03-05 15:43:00
Marcin Szafrański
Napisz do autora
5 milionów złotych ma kosztować budowa przejścia podziemnego na Okólnej

5 milionów złotych ma kosztować budowa przejścia podziemnego w ciągu ulicy Okólnej. Żeby jednak ono powstało, miasto musi pozyskać środki i rozpocząć rozmowy z właścicielami gruntów przyległych do zlikwidowanego przejazdu. – W większości są to grunty Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym PKP SA – informuje prezydent w odpowiedzi na interpelację radnego Jarosława Sidora.

W piśmie radny informuje, że w imieniu mieszkańców od marca 2015 roku wnioskował o budowę połączenia pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Okólnej. Była też petycja podpisana przez 1.200 osób, jednak – jak wskazuje Jarosław Sidor – nie przekonało to ówczesnych włodarzy i radnych poprzedniej kadencji. – Lekceważące stanowisko władz miasta i radnych w tej kwestii, ma swoje konsekwencje do dnia dzisiejszego – czytamy w interpelacji.
Radny wskazuje, że przejście od ulicy Okólnej do nowego wiaduktu, które prezydent „wymusił” na PKP PLK nie jest bezpieczne, wygodne i nie spełnia żadnych standardów. Jest to więc połączenie tymczasowe, nie jest również dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami i starszych, a także osób z wózkami i małymi dziećmi. Radny zapytał więc, kiedy miasto wprowadzi do budżetu zadanie polegające na wykonaniu dokumentacji takiego przejścia, skąd weźmie na to pieniądze, czy prowadzono rozmowy z osobami posiadającymi tam grunty, a także dlaczego władze miasta od lat nie myślą perspektywicznie i długofalowo w sprawie inwestycji w Koninie? – Żadna inwestycja w mieście nie może zostać zrealizowana bez wiedzy i akceptacji Rady Miasta. Tak również było w przypadku inwestycji – budowy wiaduktu, łączącego ulicę Wyzwolenia z ulicą Paderewskiego. 30 sierpnia 2016 roku zostało zawarte porozumienie pomiędzy Miastem Konin a PKP PLK SA, będące kompromisem wobec zamierzeń inwestycyjnych PKP, a możliwościami finansowymi samorządu Konina. Zgodę na zawarcie porozumienia jednomyślnie (w tym również pan radny) wyraziła Rada Miasta Konina podczas sesji w dniu 25 marca 2015 roku – odpowiada Piotr Korytkowski.
W ramach podpisanego z PKP porozumienia uzgodniono m.in. likwidację przejazdów kolejowych na ulicy Okólnej i Torowej oraz budowę przejścia podziemnego w ciągu ulicy Torowej. Nie przewidywało natomiast budowy bezkolizyjnego przejścia przez tory wzdłuż ulicy Okólnej. – Po kilkumiesięcznym okresie użytkowania nowej trasy bardzo mocno wybrzmiała sprawa zlikwidowanego przejazdu na ulicy Okólnej i brak możliwości przekroczenia przez pieszych w tym miejscu przebudowanej linii kolejowej. Dlatego też 22 marca 2021 roku wystosowałem pismo do Ministra Infrastruktury oraz prezesa PKP PLK SA z prośbą o wsparcie miasta w zamiarze budowy bezkolizyjnego przejścia w tym miejscu. Kolejne pismo w tej sprawie do PKP złożyłem 5 listopada 2021 – wskazuje prezydent Konina i dodaje, że ich treść radny zna.

Budowa przejścia podziemnego na Okólnej miałaby zostać sfinansowana w ramach II edycji Rządowego Funduszu Polski Ład. Miasto aplikuje o środki. Wartość inwestycji to 5 milionów złotych,

95 procent dofinansowania to 4.750.000 zł. – Rozpoczęcie rozmów z właścicielami gruntów przyległych do zlikwidowanego przejazdu nastąpi po przygotowaniu koncepcji i powzięciu informacji o możliwej lokalizacji tunelu. W większości są to grunty Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym PKP SA – dodaje prezydent Korytkowski.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Ciąg dalszy CNN
Komunikacja ukraińskiego prezydenta z amerykańskim pracodawcami trwała ok .godziny.Ustawodawcy amerykańscy i senatorowie obiecali ,że Stany Zjednoczone przekażą Ukrainie 10 MILIARDÓW DOLARÓW POMOCY.
Alex
Na wojnie z Rosją od dawna zależało pewnym siłą na zachodzie .Zwłaszcza na takiej wojnie ,która będzie prowadzona obcymi rękami ,w tym przypadku ukraińskimi.Przybliżali swoją infrastrukturę wojskową ,otaczali bazami ,od kilku lat kazali Ukraińcom ustawicznie bombardować Dombas.
Taka prawda
"Zełeński to zwykły prowokator ,zamontowany na Ukrainie ,by wykrwawić ten kraj ,a kreowany na wielkiego bohatera" .Za swoją "ciężką pracę" jest sowicie wynagradzany.W bankach Ameryce Południowej ma już 1 miliard 200 milionów dolarów .....Gdy sytuacja się pogorszy,nawieje ,zostawiając na Ukrainie dym i zgliszcza .
Robert2
Już spoza CNN .Chuck Sumer ,przywódca większości demokratycznej w Izbie Reprezentantów powiedział w oświadczeniu : "Te samoloty są bardzo potrzebne .Zrobię wszystko ,co w mojej mocy ,aby pomóc rządowi w ułatwieniu ich transferu".Wkrótce potem senator Robert Menendez wezwał Rumunię ,Słowację ,Bułgarię i Polskę do natychmiastowego przeniesienia myśliwców sowieckiego pochodzenia ,które nadal mają w ukraińskich siłach powietrznych!
Robert
Dziś CNN podaje : Stany Zjednoczone współpracują z Polską nad możliwością dostarczania przez Polskę myśliwców na Ukrainę wraz z konsultacjami z innymi sojusznikami ,ponieważ prezydent Ukrainy Zełeński naciska na kraje Europy Wschodniej ,aby wysłały samoloty myśliwskie do jego kraju .Rzecznik Białego Domu powiedział ,że wysyłanie myśliwców na Ukrainę jest " suwerenną decyzją do podjęcia przez każdy kraj "( uwaga LD : czyli jak dostaniemy wpier.... to sami wybraliśmy) .Zełeński powiedział wczoraj ( Ameryce) ,że Polska zasygnalizowała gotowość do wysłania myśliwców MIG,ale "czekają na was[ USA] ,aby na to zezwolili"