W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Rzgów

Trwa akcja składania zeznań podatkowych. Można wygodnie rozliczyć PIT

2024-03-03 07:00:00
Trwa akcja składania zeznań podatkowych. Można wygodnie rozliczyć PIT

Od 15 lutego podatnicy mogą się już rozliczać w Urzędzie Skarbowym z uzyskanych dochodów za 2023 rok. Tradycyjnie już mają czas na złożenie swojego PIT-u do 30 kwietnia. Jak to zrobić? Najlepiej wykorzystać usługę Twój e-PIT udostępnioną w e-Urzędzie Skarbowym. – Twój e-PIT jest wygodnym narzędziem do złożenia zeznania podatkowego. W tym roku mamy możliwość złożenia zeznań PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 oraz oświadczenia PIT-OP i informacji PIT-DZ – informuje Izabela Stasiak, zastępca naczelnika Urzędu Skarbowego w Koninie.

Oświadczenie PIT-OP przeznaczone jest dla osób pobierających emeryturę czy rentę i rozliczających się za pośrednictwem ZUS-u. Mogą w tym oświadczeniu wskazać organizację pożytku publicznego i przekazać jej 1,5% podatku. PIT-DZ natomiast jest skierowany do osób, które będą chciały skorzystać ze zwolnienia z podatku na podstawie tzw. ulgi 4+, a jednocześnie nie korzystają z ulgi prorodzinnej. Wtedy w oświadczeniu przekazują informacje dotyczące dzieci.

Nowością jest możliwość rozliczenia się przez osoby uzyskujące przychody z działalności gospodarczej i działów specjalnych produkcji rolnej. – Osoby te mają możliwość sprawdzenia wpłaconych przez siebie zaliczek. Zeznania dla osób prowadzących działalność gospodarczą są automatycznie uzupełnione wpłaconymi zaliczkami. Przychody i koszty uzyskania przychodów z działalności gospodarczej trzeba uzupełnić samemu, gdyż urzędy nie mają takiej wiedzy – wyjaśnia Izabela Stasiak.

Podatnicy załatwią wiele spraw

W e-Urzędzie Skarbowym można zapoznać się z danymi, które są w posiadaniu urzędu. Można pobrać raport, zawierający informacje np.: o adresie, formie opodatkowania, zaległościach podatkowych, prowadzonym postępowaniu egzekucyjnym, udzielonym pełnomocnictwie. – Z tych usług mogą korzystać już nie tylko osoby fizyczne, ale i organizacje. Na stronie e-Urzędu Skarbowego mamy już naprawdę dużo przydatnych usług, które ułatwiają klientom – podatnikom załatwienie wielu spraw. Są to – oprócz wspomnianej usługi Twój e-PIT, czyli narzędzia do złożenia zeznania podatkowego – między innymi możliwość elektronicznego wysyłania pism do organów podatkowych, pobieranie zaświadczeń, nawet w ciągu kilku sekund, np. o dochodach, o niezaleganiu w podatkach i to bezpłatnie, bez uiszczania opłaty skarbowej, korzystanie z e-mikrofirmy, sprawdzenie nałożonych mandatów karnych z możliwością ich opłacenia, na jakim etapie jest zwrot podatku VAT lub nadpłaty PIT, jest możliwość aktualizacji danych identyfikacyjnych, a także przejrzenia złożonych deklaracji podatkowych i aktów notarialnych, które nas dotyczą – mówi zastępca naczelnika.

Umówić się na wizytę

Zeznanie podatkowe można złożyć też tradycyjnie, w wersji papierowej, wysyłając je pocztą na adres urzędu skarbowego lub wrzucając do znajdującej się w urzędzie skrzynki podawczej. Można też przyjść osobiście do urzędu skarbowego, jeżeli chce się na przykład skonsultować czy przysługuje nam jakieś odliczenie. – Jednak żeby to zrobić, musimy się najpierw umówić – zarezerwować wizytę. Rezerwacji możemy dokonać elektronicznie korzystając z zakładki ,,Umów wizytę w urzędzie skarbowym” lub dzwoniąc na nr infolinii urzędów skarbowych: 22460 59 91. Jeśli ktoś przyjdzie do urzędu bez umówienia wizyty będzie musiał poczekać na pierwszą wolną godzinę wizyty – wyjaśnia Izabela Stasiak.

Bez zmian pozostają terminy zwrotów nadpłat podatkowych. W przypadku złożenia zeznania elektronicznie – do 45 dni, w przypadku złożenia zeznania papierowo – do 3 miesięcy.

MTBS
Ważne informacje podane na infolinii

Tegoroczna akcja zeznań zbiegła się również z nową formą komunikacji telefonicznej, którą stopniowo objęte będą urzędy skarbowe w całym kraju. – Nasz urząd testował taki sposób komunikacji poprzez infolinię już w tamtym roku. Dlatego mamy trochę większe doświadczenie niż w urzędach na terenie innych województw. Wszelkie informacje telefoniczne udzielane są przez infolinię pod numerem telefonu 22460 59 91. Co ważne, jeśli klient chce telefonicznie uzyskać szczegółowe spersonalizowane informacje, a więc tzw. informacje wrażliwe, np. dotyczące kwoty swoich zaległości, to może je uzyskać pod warunkiem uwierzytelnienia się za pomocą kodu TelePIN, który wcześniej trzeba wygenerować na swoim koncie w e-Urzędzie Skarbowym. Bez uwierzytelnienia się tym kodem możemy otrzymać tak jak do tej pory informacje ogólne dotyczące spraw realizowanych w urzędach skarbowych – mówi Izabela Stasiak.

Milena Fabisiak

Śledź nas na

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom: