W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Powszechny Spis Rolny

Sompolno

Jak radzić sobie z nadmiarem bodźców? Gabinet sensoryczny w szkole

2019-12-19 07:09:00
Jak radzić sobie z nadmiarem bodźców? Gabinet sensoryczny w szkole

Jak nauczyć się radzić z nadmiarem bodźców, jak pomóc dziecku z zaburzeniami sensorycznymi i jak sprawić, aby terapia przebiegała w przyjaznym otoczeniu? W Szkole Podstawowej im. Księdza Jana Twardowskiego w Lubstowie, w gminie Sompolno uroczyście otwarto gabinet sensoryczny, który pozwoli specjalistom pracować z dzieckiem poprzez zabawę.

W związku z nadmiarem bodźców coraz częściej u dzieci można zauważyć problemy z nauką czytania, pisania, liczenia oraz umiejętnościami organizacyjnymi. – Zaburzenia integracji sensorycznej nie mijają samoczynnie – podkreślają pedagodzy z Lubstowa. – Dlatego w sytuacji, gdy rodzice zaobserwują u swojego dziecka objawy nieprawidłowej pracy układu nerwowego, powinni udać się do specjalisty. Lekarz określi, czy jest to związane z zaburzeniami, a następnie przygotuje odpowiedni harmonogram ćwiczeń. Terapia odbywa się w przygotowanym do niej pomieszczeniu. Polega na swego rodzaju zabawie terapeuty z dzieckiem. Celem zajęć jest polepszenie integracji między zmysłami w obrębie układu nerwowego. Terapeuci zajmujący się tymi zaburzeniami mają bogatą wiedzę z zakresu neurobiologii. Dzięki temu podczas pracy z dzieckiem stymulują jego zmysły i usprawniają obszary deficytowe. Efektem ćwiczeń jest ograniczenie bądź całkowita eliminacja nadwrażliwości sensorycznej na niepożądane bodźce lub w przypadku obniżonej wrażliwości, zostaje ona pobudzona, dzięki dostarczaniu silnych sygnałów zmysłowych.

Gabinet w szkole w Lubstowie jest kolorowy. Został wyposażony w przedmioty o różnych fakturach, do wykonywania masażu, dziecko huśta się w hamaku, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Specjalista w czasie zajęć będzie obserwował reakcje dziecka i zmiany w jego zachowaniu. – Jest to ważne, by terapeuta mógł dostosowywać program pracy z dzieckiem do postępów, jakie czyni. Terapia jest dostosowana do jego indywidualnych potrzeb – podkreślają pedagodzy.

W uroczystości uruchomienia gabinetu sensorycznego w Lubstowie wzięli udział samorządowcy, radni, urzędnicy, dyrektorzy szkół, nauczyciele, pedagodzy oraz rodzice uczniów. – Przygotowanie oraz wyposażenie gabinetu było możliwe dzięki pozytywnej odpowiedzi Rady Miejskiej w Sompolnie na prośbę o dofinansowanie zadania – podkreśla dyrektor Aneta Budziach.

Jak radzić sobie z nadmiarem bodźców? Gabinet sensoryczny w szkole
Jak radzić sobie z nadmiarem bodźców? Gabinet sensoryczny w szkole
Jak radzić sobie z nadmiarem bodźców? Gabinet sensoryczny w szkole
Anna Chadaj

Podziel się

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Jesteśmy na: