W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Korytkowski

Konin

Oszukana na PGE. Nie tylko seniorzy wpadają w pułapki

2021-08-04 11:11:03
Oszukana na PGE. Nie tylko seniorzy wpadają w pułapki

Tym razem ofiarą oszustów padła młoda mieszkanka Konina, która została oszukana sposobem na zaległości wobec Polskiej Grupy Energetycznej.

Kobieta otrzymała wiadomość SMS z nieznanego numeru z informacją o zaległości wobec Polskiej Grupy Energetycznej. Oszust straszył odłączeniem prądu ze względu niewielką zaległość, którą rzecz jasna może uregulować, klikając w link. Kobieta odruchowo aktywowała link, lecz nie wpisała swoich danych osobowych. Następnego dnia otrzymała telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik Departamentu Bezpieczeństwa Banku i poinformował ją, że w dniu wczorajszym ktoś włamał się na jej rachunek bankowy i że ma natychmiast zmienić hasło oraz zainstalować aplikację AnyDesk. Mężczyzna poinformował kobietę, że na jej koncie widnieje zadłużenie ponad 17 tysięcy złotych, ale może on anulować wyłudzony kredyt, wystarczy że będzie stosowała się do jego poleceń. Oszust instruował kobietę, że za każdym razem musi podać mu kod BLIK. W ten sposób mężczyzna mając wgląd do konta regularnie wyprowadzał z niego oszczędności.

Jak widać nie tylko osoby starsze padają ofiarami oszustów. Pospiech, roztargnienie, czy też nieuwaga często doprowadza do kliknięcia w niepożądany link ( tak jak miało to miejsce w tym przypadku), który niejednokrotnie może skończyć się utratą oszczędności, bądź zaciągnięciem niechcianego kredytu.

Jak się uchronić przed tego typy metodami?

  • Nie klikać w otrzymane linki.
  • Nigdy nie logować się za ich pośrednictwem do kont bankowych.
  • Nie wypełniać formularzy, w których należy podać numer karty płatniczej, numer CVV oraz nasze dane osobowe.
  • Pamiętajmy, że przelew bankowy wykonuje się z konta na konto i poza jego numerem inne dane nie są potrzebne.

Nie potwierdzajmy otrzymanych SMS kodów z naszego banku oraz nie wyrażajmy zgody na dostęp do aplikacji BLIK z innego urządzenia.

na


Śledź nas na

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Więcej myślàcych
Do artykułu wyżej ,odnośnie podpalania punktów szczepień ,zacznijcie myśleć ,kto tak naprawdę podpala te punkty" szczepień" ?Kto wam podaje koktajle genetycznej i kto chce was skłucić ,żebyście się nie zjednali.