W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

Podał kody BLIK, stracił 6 tysięcy złotych

2024-04-23 20:40:21

Podał kody BLIK, stracił 6 tysięcy złotych

Dokonując transakcji na portalu Allegro mieszkaniec powiatu tureckiego uległ działaniom oszustów. Stracił aż 6000 złotych, podając bez zawahania kody BLIK ze swojej bankowości elektronicznej.


Pokrzywdzony po sprzedaży swojego produktu na portalu aukcyjnym otrzymał od kupującego wiadomość z kodem QR oraz linkiem, który przekierował go na konto Allegro. Wprowadził on wszystkie wymagane dane dla kupującego, a po chwili zadzwonił do niego „oszust”, podający się za pracownika wsparcia technicznego Allegro.

Oszust w trakcie rozmowy poinformował sprzedającego, że aktualnie placówki bankowe mają awarię, jednocześnie wmawiając mężczyźnie, że płatność od kupującego jego produkty została pobrana dwukrotnie. W celu prawidłowego uregulowania transakcji pokrzywdzony poproszony został o podanie kodów BLIK, w wyniku czego, działając zgodnie z poleceniami oszusta stracił ze swojego konta pieniądze w kwocie 6000 złotych.

PAMIĘTAJ!

Zawsze sprawdzaj jakie transakcje potwierdzasz w swojej bankowości elektronicznej.

Nigdy nie podawaj kodu BLIK w rozmowie telefonicznej.

Nie klikaj w żadne linki przekierowujące na podejrzane strony, na których rzekomo masz dokonać opłaty.

Pamiętaj, oszuści też lubią robić „zakupy” na Twoich aukcjach.