W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

Inaczej logujemy się na kontach internetowych. Bezpieczniej płacimy kartą

2019-09-22 07:08:00
Milena Fabisiak
Napisz do autora
Inaczej logujemy się na kontach internetowych. Bezpieczniej płacimy kartą

Klienci banków od 14 września inaczej logują się na swoich kontach internetowych. Zmiany dotyczą sposobu przeprowadzania transakcji. Wszystko za sprawą unijnej dyrektywy, która ma zwiększyć bezpieczeństwo, jeśli chodzi o bankowość internetową, płatności kartami oraz płatności internetowe. Jakie środki ostrożności stosują banki?

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego wskazał jak ma wyglądać nowy system. W związku z tym banki oraz inne instytucje finansowe zmieniły sposoby potwierdzania transakcji internetowych. Zmieniły się zasady dostępu do serwisów bankowości elektronicznej, gdzie pojawił się dodatkowy element potwierdzenia logowania, np. kodem SMS. Zmieniają się też sposoby potwierdzania transakcji internetowych czy płatności zbliżeniowych – częściej niż dotychczas będzie wymagane ich potwierdzanie PIN-em.

Uruchomienie nowych sposobów logowania niestety uaktywniło oszustów. UKNF apelowało o ostrożność, bo zmiany mogą powodować zwiększoną aktywność przestępców internetowych, którzy będą próbować wyłudzać od klientów poufne informacje. Zwracał uwagę klientom banków, by postępowali zgodne z ustalonymi przez nie standardami w tym zakresie. – Podejrzenia powinny wzbudzić wszelkiego rodzaju wiadomości mailowe, SMS oraz próby kontaktu telefonicznego powołujące się na wejście w życie nowych rozwiązań, gdzie klient proszony jest o przekazanie informacji zawierających dane wrażliwe, w szczególności: dane logowania do bankowości elektronicznej, kody autoryzacyjne i kody PIN, dane osobowe. Bądź też informowany jest o zablokowanym koncie albo proszony o kliknięcie w przesłany mailem lub SMS-em link internetowy, zmianę hasła lub innych danych do logowania za pomocą przesłanego linku internetowego, otworzenie podejrzanego załącznika, uruchomienie lub instalację przesłanej aplikacji, wykonanie podejrzanej płatności lub przelewu internetowego – czytamy na stronie Komisji Nadzoru Finansowego.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom: