W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

Prace na peronie nr 2 dobiegają końca. Pierwszy pociąg wyruszy w niedzielę o godz. 4.34

2018-07-13 12:45:54
Olga Boksa
Napisz do autora
Prace na peronie nr 2 dobiegają końca. Pierwszy pociąg wyruszy w niedzielę o godz. 4.34

Dziś przedstawiciele PKP oraz firmy Torpol, wykonawcy kolejowych remontów, pokazali w jakim miejscu są prace na konińskim dworcu. W ciągu minionego roku, kiedy ruch kolejowy w stronę Poznania zamarł, firma Torpol wymieniła 144 km szyn, 230 tys. podkładów, położyła sieć trakcyjną na 60 km. Przebudowano 8 budynków sterowania ruchem kolejowym, powstały nowe przepusty, mosty i wiadukty. W Koninie mamy nowy peron nr 2 i wejście do niego. Będzie kolejny tunel w rejonie ulicy Torowej. W dalszym etapie powstanie jeszcze peron nr 1 tzw. wyspowy. – Na stacji Konin nie mamy jeszcze wszystkich rzeczy związanych z infrastrukturą, ale w najbliższym czasie będzie to wyglądać coraz lepiej – zapewnia Artur Kołakowski, dyrektor projektu PLK Centrum Realizacji Inwestycji rejon zachodni. Jak mówił, dziś pokazano wersję mocno roboczą. W najbliższym czasie zostanie ona dopracowana – w wejściu na peron założone będą poręcze ze stali nierdzewnej oraz kamienne okładziny na ścianach. Powstanie też zadaszenie na całej długości 320 metrów peronowej wiaty.

Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przypomina także, że od najbliższej niedzieli pociągi wrócą na trasę pomiędzy Wrześnią a Koninem. Trzeba więc uważać w okolicach przejazdów i przejść kolejowych. Pierwszy pociąg z Konina ruszy o godz. 4.34, z Poznania wyjedzie po godz. 5, więc na konińskiej stacji będzie około godz. 7.00.

Prace na peronie nr 2 dobiegają końca. Pierwszy pociąg wyruszy w niedzielę o godz. 4.34
Prace na peronie nr 2 dobiegają końca. Pierwszy pociąg wyruszy w niedzielę o godz. 4.34
Prace na peronie nr 2 dobiegają końca. Pierwszy pociąg wyruszy w niedzielę o godz. 4.34
Prace na peronie nr 2 dobiegają końca. Pierwszy pociąg wyruszy w niedzielę o godz. 4.34
Prace na peronie nr 2 dobiegają końca. Pierwszy pociąg wyruszy w niedzielę o godz. 4.34



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Press
A dziennikarze zamiast przyjrzeć się temu dziadostwu to nabierają się na propagandę PKP PLK. Pora żebyście spytali niezależnych fachowców jak powinny wyglądać perony i tunel w XXI wieku przy znacznym ruchu kolejowym w samym centrum Polski na najważniejszej linii Berlin - Poznań - Konin -Warszawa. I opublikujcie taki rzetelny artykuł w kontrze do farmazonów PKP.
Marketistan_KN.pl
Pseudo daszki, pseudo tunele, wyjścia niczym zapasowe wyjścia z bunkrów. Tragedia. Zaraz nam powiedzą że dworzec niepotrzebny bo w XXI wieku płaci się zbliżeniowo komórką. I dlatego postawimy tu Nowy Wielki Supermarket.
kierowca z Konina
A kiedy ruszy budowa centrum handlowe. Chyba w sierpniu? Ale czy już jest wszystko zalatwione Śmię twierdzić że jeszcze poczekamy. Czy ktoś w mieście wie dlaczego tak się wszystko opóźnia
Wkurzony
Mamy XXI wiek a dostajemy od PKP kolejnego gniota w pseudonowym opakowaniu. Jedno wejście na peron ciasne jak do kibla. Ciasna winda na peron. A wyjście do Centrum i na Zatorze ma być już nawet bez ciasnej windy tylko z pseudopochylnią na którą wjedzie samodzielnie tylko osoba niepełnosprawna na wózku z rękami pakera z siłowni czyli rzadko spotykana. Te gabloty, zegar i ławki na peronie wyglądają jak z chińskiego sklepu z tandetą. Te obrzydliwe słupy od trakcji na środku peronu będą chyba służyć pijanym albo potencjalnym samobójcom. A ten śmieszny daszek co mają montować ochroni tylko przed letnią mżawką, o ile nie zacznie przeciekać jak taki sam szajs na dworcu w Gdyni. Jestem po prostu wściekły, miało być funkcjonalnie i nowocześnie, a jest tandetnie i niczym z lat 90. W cywilizowanych krajach tak się peronów nie buduje. Jak ma tak wyglądać ciasny nowy i niefunkcjonalny pseudodworzec to niech lepiej zostać ten stary zaniedbany i brzydki ale przynajmniej prawdziwy dworzec a nie szajs z "plastiku".
Mal
Wsadzcie sobie w tyłek ten wasz peron i całą tą kolej. Nowa czym się chwalić. Może lepiej napiszcie coś o zamknięciu odcinka Konin Kutno i jakie udogodnienia zrobiliście ludziom ze nie ma czym do pracy dojeżdżać i muszą zrezygnować z pracy . Żenada i wstyd . Już może lepiej nic nie publikujcie bo tylko się osmieszacie.