Dziś przedstawiciele PKP oraz firmy Torpol, wykonawcy kolejowych remontów, pokazali w jakim miejscu są prace na konińskim dworcu. W ciągu minionego roku, kiedy ruch kolejowy w stronę Poznania zamarł, firma Torpol wymieniła 144 km szyn, 230 tys. podkładów, położyła sieć trakcyjną na 60 km. Przebudowano 8 budynków sterowania ruchem kolejowym, powstały nowe przepusty, mosty i wiadukty. W Koninie mamy nowy peron nr 2 i wejście do niego. Będzie kolejny tunel w rejonie ulicy Torowej. W dalszym etapie powstanie jeszcze peron nr 1 tzw. wyspowy. – Na stacji Konin nie mamy jeszcze wszystkich rzeczy związanych z infrastrukturą, ale w najbliższym czasie będzie to wyglądać coraz lepiej – zapewnia Artur Kołakowski, dyrektor projektu PLK Centrum Realizacji Inwestycji rejon zachodni. Jak mówił, dziś pokazano wersję mocno roboczą. W najbliższym czasie zostanie ona dopracowana – w wejściu na peron założone będą poręcze ze stali nierdzewnej oraz kamienne okładziny na ścianach. Powstanie też zadaszenie na całej długości 320 metrów peronowej wiaty.
Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przypomina także, że od najbliższej niedzieli pociągi wrócą na trasę pomiędzy Wrześnią a Koninem. Trzeba więc uważać w okolicach przejazdów i przejść kolejowych. Pierwszy pociąg z Konina ruszy o godz. 4.34, z Poznania wyjedzie po godz. 5, więc na konińskiej stacji będzie około godz. 7.00.