W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
pup targi

Aktualności


„Poprzednie było nie do przyjęcia”. Muzeum ma nowe logo

2018-06-27 12:27:28
„Poprzednie było nie do przyjęcia”. Muzeum ma nowe logo

W tym tygodniu Muzeum Okręgowe w Koninie pokazało swój nowy znak graficzny. To pomysł dyrektor Elżbiety Barszcz. Jej zdanie o starym logo instytucji jest bardzo krytyczne. – Było odwzorowaniem budynków, a to nie jest żaden logotyp. Poza tym formuła liter pisanych od najmniejszej, przechodzących po murze w jakąś perspektywę, to absolutnie nie do przyjęcia – wyjaśnia. Jak mówi, teraz w logo pozostają budynki, ale w uproszczonej formule, bardziej przystosowanej do tego, co się obecnie preferuje. – Logo musiało zostać uaktualnione, by był to system identyfikacji, a nie opowieść, co tutaj mamy. Jak ktoś chce wiedzieć co mamy, to zapraszam do muzeum – dodaje dyrektor.

Nowego znaku nie wybierano w konkursie. Zadanie zlecono graficzce, jak mówi Elżbieta Barszcz, osobie z dużym poczuciem estetyki. Jego autorką jest Katarzyna Szumigalska, która tworzy też nową stronę internetową instytucji. Jak zapewnia dyrektor, zapłata za logotyp nie była duża, nie obciążyła budżetu muzeum.

Jak na razie opinie na temat nowego znaku są różne. – Ja jestem jak najbardziej na tak. Część osób nic nie mówi, część krytykuje. To mnie absolutnie nie zraża. Nowe logo jest już oficjalnym znakiem muzeum– zapewnia Elżbieta Barszcz.

„Poprzednie było nie do przyjęcia”. Muzeum ma nowe logo
„Poprzednie było nie do przyjęcia”. Muzeum ma nowe logo
„Poprzednie było nie do przyjęcia”. Muzeum ma nowe logo
Olga Boksa

Podziel się

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:




kReaktywny
«zapłata za logotyp nie była duża» — i to wyjaśnia wszystko, a w szczególności wygląd znaku.
plagiat
nfz
Krok
A po co ma nawiązywać do barw górniczych ? Przecież to zamek jest a nie siedziba kopalni. Logo bardzo przyzwoite.
Czytelnik
Logo jest proste i czytelne. Kolorystyka trendy. Tak się obecnie projektuje i jak ktoś nie ma o tym pojęcia to trudno.
Zygmunt
Dlaczego niebieski kolor tych dachów ponad napisem muzeum ? Powinny być zielono - czarne, przynajmniej nawiązywałby do kolorów ważnych dla miasta - barw górniczych.
Marek
Nawet jeśli wykazać się wyrozumiałością dla zamierzonej przez projektanta symboliki logo w kontekście miejsca, dla którego zostało zaprojektowane, ale to, co widzę to są jakieś koszmarnie wyglądające hieroglify. Poza tym uściślijmy jedną rzecz Pani dyrektor - w przypadku nowego logo zaprezentowanego na powyższej grafice nie mamy do czynienia z logotypem. Pomyliła Pani pojęcia.


Jesteśmy na: