Na jakim etapie są prace związane z modernizacją linii E20 Warszawa-Poznań? W Koninie można już zauważyć ściany nowego peronu.
Jak informują przedstawiciele PKP PLK, demontowane są stare elementy torów i montowane nowe na trzech odcinkach: Swarzędz-Koło, Koło-Żychlin i Żychlin-Sochaczew. W przebudowę zaangażowanych jest nawet około 800 pracowników i 400 maszyn i pojazdów.
Między Koninem a Podstolicami zdjęta została sieć trakcyjna na dwóch torach, a pomiędzy Podstolicami i Swarzędzem na jednym torze.
Między Koninem a Swarzędzem ustawiono ponad 700 nowych słupów sieci trakcyjnej, a na odcinku Cienin-Konin ułożono nowe tory. Pomiędzy Kołem a Żychlinem (na 68 kilometrze) trwają jeszcze prace przy demontażu starych torów i sieci trakcyjnej, ale wykonawca rozwiesza już nową sieć trakcyjną i zgrzewa szyny na odcinku Krzewie-Kłodawa.
Na modernizowanej linii duże zmiany obejmą stacje. Na konińskiej widać już ściany nowego peronu. Ułożone są tory. – Trwają prace przy remoncie przejścia podziemnego, które zapewni wygodny i bezpieczny dostęp na perony – wyjaśnia Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK.