W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Aktualności

Oszuści lubią robić u nas zakupy!

2024-04-13 10:09:00

Oszuści lubią robić u nas zakupy!

O tym, że oszuści lubią robić u nas zakupy przekonał się mieszkaniec powiatu tureckiego, który zamieścił ogłoszenie na portalu społecznościowym Facebook, w zakładce MarketPlace.



Jak informuje turecka policja – na ofertę odpowiedział oszust podszywający się pod konto na Faceebooku. „Kupujący” miał zaoferować transakcję kupna wystawionego przedmiotu, prosząc od pokrzywdzonego podanie jego numeru konta bankowego, adresu e-mail oraz adresu zamieszkania do odbioru paczki przez kuriera. Po dokonaniu transakcji mężczyzna otrzymał telefon od „pracownika firmy InPost”. Było to oczywiście dalsze działanie oszusta, który w ramach „rekompensaty” za problemy w połączeniu internetowym oraz możliwości szybszego uzyskania pieniędzy za sprzedany przedmiot, miał pokrzywdzonemu przesłać punkty z firmy InPost do wykorzystania w kolejnych transakcjach.

Nie wzbudziło to żadnych podejrzeń ze strony pokrzywdzonego, a oszust działał dalej. Mężczyzna nie zważając na dziwną treść rozmowy z rzekomym pracownikiem firmy InPost kolejno wykonywał jego polecenia, wchodząc na strony oraz logując się do prywatnej bankowości elektronicznej tak jak nakazał oszust. Pokrzywdzony zorientował się że został oszukany, dopiero gdy na swojej poczcie e-mailowej ujawnił link z fałszywą nazwą firmy "InPost" .

– Przez chwilową nieuwagę mężczyzna stracił ze swojego konta pieniądze w kwocie 2000 złotych – informują funkcjonariusze i apelują:

- za sprzedawane na portalu aukcyjnym rzeczy przyjmuj jedynie wpłaty na swoje prywatne konto bankowe,

- nigdy nie zgadzaj się na żadne „pośrednie” formy płatności, nie klikaj w żadne linki przesłane od kupującego,

- nigdy nie podawaj kupującym żadnych danych logowania do swojej bankowości elektronicznej oraz danych z kart płatniczych,

- zawsze sprawdzaj jaką transakcję potwierdzasz i czy link, z którego ona pochodzi jest wiarygodny i nie zawiera „fałszywych nazw”.

na