W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

Wpłaciła 70 tysięcy złotych na konto oszusta

2023-04-25 10:33:36

Wpłaciła 70 tysięcy złotych na konto oszusta

70 tysięcy złotych! Właśnie tyle mieszkanka powiatu tureckiego wpłaciła na konto oszusta. Wcześniej została zmanipulowana przez „pracownika banku”.

Rzekomy „pracownik banku” zadzwonił z informacją, że ktoś właśnie zaciąga kredyt z rachunku kobiety. Rozmówca zapewnił ją, że jedyną metodą wstrzymania kredytu będzie odstąpienie od niego. Pomimo podejrzeń próby oszustwa kobieta zalogowała się do bankowości internetowej, a następnie wykonując szczegółowe instrukcje „pracownika banku” zaciągnęła kredyt w wysokości 70 tysięcy złotych. Później pobraną kwotę za pomocą kodów BLIK, otrzymywanych podczas bieżącej rozmowy z oszustem, wpłaciła w bankomacie myśląc, że jest to spłata kredytu. W ten sposób nieświadomie wpłaciła świeżo zaciągnięty kredyt na konto oszusta.

Policja po raz kolejny ostrzega i przypomina! Sposobów, metod i form działania przestępców jest bardzo wiele. Wykorzystują oni zaufanie szczególnie osób starszych i wprowadzają je w błąd. Cel mają tylko jeden – wyłudzić od seniorów jak najwięcej pieniędzy, często oszczędności całego życia. Niestety coraz częściej zdarza się, że ofiarami padają młodsze osoby, które za pomocą socjotechnik stosowanych przez oszustów dają się zmanipulować sprawcom.

W tym przypadku oszuści wykorzystali metodę tzw. spoofingu. Spoofing telefoniczny to nic innego, jak oszustwo polegające na podszywaniu się sprawcy pod inne numery, by móc udawać jakąś instytucję. Dlatego też każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, gdzie należy przekazać informację o otrzymanym połączeniu. Nie należy również podawać żadnych danych osobowych oraz kodów autoryzacyjnych, w przypadku kiedy ktoś dzwoni i to niezależnie z jakiego numeru, ani niezależnie za kogo się podaje.

na