W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Shootersss

Aktualności

22 elektryczne Elfy w ciągu najbliższych dwóch lat przejdą naprawy techniczne

2023-03-07 14:52:11

22 elektryczne Elfy w ciągu najbliższych dwóch lat przejdą naprawy techniczne

Wszystkie 22 elektryczne zespoły trakcyjne Elf, które trafiły na wielkopolskie tory w latach 2012-2014 przejdą w ciągu najbliższych dwóch lat wymaganą zapisami dokumentacji technicznej naprawę rewizyjną. W specjalistycznym języku to „czynności czwartego poziomu utrzymania (P4)”. Zadanie to wykona wyłoniona w przetargu firma PESA Mińsk Mazowiecki S.A. Wartą 115 milionów złotych umowę Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego podpisał 7 marca z przedstawicielami wykonawcy podczas konferencji prasowej w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu.

Wicemarszałek Wojciech Jankowiak podkreślił, że wartość naprawy, 115 milionów złotych, to znaczne obciążenie dla budżetu województwa. – Kolejnym wyzwaniem jest fakt, że poddawane naprawie pociągi będą sukcesywnie wyłączane z eksploatacji. Jeden skład będzie remontowany przez minimum trzy miesiące. Na ten czas będziemy musieli znaleźć rozwiązania zastępcze. Jednak po przeprowadzeniu prac pociągi będą dobrze służyć pasażerom w Wielkopolsce przez następne pięć lat – poinformował Wojciech Jankowiak.

Pociągi, o których mowa, są własnością Województwa Wielkopolskiego, na co dzień stanowiąc podstawę taboru naszej, samorządowej spółki Koleje Wielkopolskie. To już druga naprawa rewizyjna elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN76, czyli popularnych Elfów. Trzeba ją przeprowadzać co pięć lat. Pierwszy raz miało to miejsce w latach 2018-2020. Wtedy też odpowiadała za to Pesa Mińsk Mazowiecki.

Zakres prac objętych umową obejmuje przegląd, naprawę lub wymianę przewidzianych w dokumentacji podzespołów i zespołów wraz z ich częściowym demontażem z pojazdu kolejowego oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych.

Nastąpi wymiana kompletu tarcz hamulcowych na fabrycznie nowe, wymienione zostaną także kamery wraz z rejestratorami systemu monitoringu, zmiany dotyczyć będą także wewnętrznych tablic systemu informacji pasażerskiej. Ponadto wdrożony będzie tryb odstawy pojazdu „ECO ODSTAWA”, umożliwiający minimalizację zużycia energii przez pojazd na postoju oraz pracę niezbędnych układów i systemów pojazdu. Wymienione zostaną uszkodzone lub wyeksploatowane elementów reflektorów, fotele maszynisty przejdą gruntowną naprawę. Wszystkie łożyska i uszczelnienia przekładni osiowych oraz amortyzatory we wszystkich wózkach będą wymienione na fabrycznie nowe.

Przypomnijmy, że w lutym 2011 r. Województwo Wielkopolskie podpisało umowę z firmą PESA Bydgoszcz na dostawę 22 nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych do wykonywania kolejowych przewozów pasażerskich w Wielkopolsce.

Obecnie Województwo Wielkopolskie jest właścicielem 74 pociągów wykorzystywanych w ruchu regionalnym. Do tej pory wydaliśmy na tabor blisko 1,2 miliarda złotych.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom: