W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

Konin dostałby pieniądze na remont mostu, gdyby był grzeczniejszy?

2023-01-04 12:36:34
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Konin dostałby pieniądze na remont mostu, gdyby był grzeczniejszy?

W budżecie państwa na 2023 rok nie ma pieniędzy na przebudowę mostu w ciągu Trasy Warszawskiej w Koninie. Wnioskował o to poseł Tomasz Nowak. – Owszem, nieoficjalnie donoszono mi z tej i owej strony, że moglibyśmy być grzeczniejsi. A jak byśmy byli grzeczniejsi, może bardziej czołobitni, bardziej dziękowali PiS-owi za wszystko, to może by coś z tego było – mówił Tomasz Nowak.

– Witam państwa w państwie chaosu! – tymi słowami powitał dziennikarzy podczas konferencji poseł PO. Wspominając o potrzebie zmiany. – 2023 będzie rokiem zmiany. Wierzymy w to bardzo i – o dziwo – wierzy w to 80 procent wyborców PiS-u – stwierdził Tomasz Nowak.

Nawiązał do budżetu państwa, w którym zabrakło przebudowy mostu będącego częścią Trasy Warszawskiej. Poseł Nowak najpierw zwrócił się do szefa rządu z pytaniem, dlaczego nie ma pieniędzy na to zadanie. – Niestety, od premiera Morawieckiego, jak to od premiera Morawieckiego, zarówno w sejmie i w korespondencji, do której jest zobowiązany prawnie i konstytucyjnie, nie uzyskaliśmy odpowiedzi – mówił Tomasz Nowak. Dodając, że takiej odpowiedzi nie ma także ze strony posłów PiS-u. – Owszem, nieoficjalnie donoszono mi z tej i owej strony, że moglibyśmy być grzeczniejsi. A jak byśmy byli grzeczniejsi, może bardziej czołobitni, bardziej dziękowali PiS-owi za wszystko, to może by coś z tego było – mówił Tomasz Nowak. Jeszcze raz podkreślał, że to były nieoficjalne rozmowy, więc nie będzie mówił, kto takie informacje przekazywał. – Natomiast to pokazuje degrengoladę państwa PiS – dodał poseł PO.

Jak stwierdził – wiedział, że nie będzie reakcji ze strony premiera Morawieckiego, stąd poseł złożył poprawki do budżetu państwa. Pierwsza z nich dotyczyła przebudowy ulicy Przemysłowej w Koninie (na odcinku od Matejki do Brunatnej) na kwotę 57 milionów złotych. Druga związana była właśnie z przebudową obiektów mostowych na 136 milionów złotych. – Obie poprawki PiS w głosowaniu łaskawie odrzucił – przyznał Tomasz Nowak. Dodając, że także głosami posłów partii rządzącej z naszego regionu. – Znaczy, nie ma w Koninie posłów PiS-u. Są przywożeni w teczce lub są z sąsiednich powiatów, więc może dlatego za bardzo ich ten Konin nie kręci – mówił poseł Nowak. Wskazywał też, że złożył poprawki do budżetu państwa dotyczące Turku. Chodziło o rewitalizację centrum miasta (20 mln złotych) i Centrum Sportów Plażowych na terenie OSiR w Turku (10 mln).

Co zrobić, żeby w końcu znalazły się środki na remont mostu w Koninie? – Jeśli PiS nie chce dać pieniędzy, to wiadomo, musimy kartką wyborczą PiS odsunąć od władzy. Nie może być tak, że dla Prawa i Sprawiedliwości wartościowy jest ten, kto całuje jego posła po rękach. Tak nie funkcjonuje państwo prawa, a tutaj jest po uważaniu – mówił Tomasz Nowak. Czyli jeśli opozycja dojdzie do władzy, pieniądze na remont w końcu się znajdą? – Muszą być. Nie ma alternatywy. Trudno sobie wyobrazić, żeby tutaj była ruina mostu! – mówił Tomasz Nowak. Jak stwierdził, będzie się również domagał specustawy dla Konina w związku z budową elektrowni atomowej. – Jeśli ten projekt stanie się rzeczywisty – dodał poseł PO. Zgodnie z założeniami specustawy ma być zabezpieczona infrastruktura drogowa. – Po pierwsze, trudno sobie wyobrazić budowę elektrowni atomowej w nieprzejezdnym Koninie. Po drugie, gdyby zostawiono te drogi w Koninie i powiedziano „nich się samorząd tym martwi”. To musi być w pakiecie. Samorząd i mieszkańcy akceptują tę budowę elektrowni atomowej, ale miasto i region musi z tego powodu uzyskać określone korzyści. Wnikają również z infrastruktury drogowej, kolejowej itd. Wszystko musi być na najwyższym poziomie. Inaczej się tego przeprowadzić nie da.

Otwarcie 1,5 %