W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Aktualności

Dziś maturzyści zmagają się z matematycznymi zadaniami. Jakie chcieli zobaczyć na egzaminacyjnych arkuszach?

2022-05-05 11:44:52
Dziś maturzyści zmagają się z matematycznymi zadaniami. Jakie chcieli zobaczyć na egzaminacyjnych arkuszach?

Czwartek jest drugim dniem maturalnego maratonu. Dziś abiturienci zmagają się z matematyką. A jak ocenili wczorajszy egzamin z języka polskiego?

Czwartek jest drugim dniem maturalnych zmagań. Abiturienci stanęli oko w oko z matematycznymi zadaniami. W Zespole Szkół Ekonomiczno-Admnistracyjnych w Kole, podobnie jak we wszystkich placówkach ponadpodstawowych, przed wejściem do sal egzaminacyjnych trwały jeszcze dyskusje i wymiana opinii, co najbardziej młodzież chciałaby zobaczyć na arkuszach. Było też trochę nerwów, ale jak przyznawali sami maturzyści, stres jest umiarkowany, a wielu z nich było przekonanych, że pomyślnie przejdą egzaminacyjny maraton.

W kolskim ZSEA w tym roku do matury przystąpiło 114 abiturientów. – To łączna liczba z absolwentami z ubiegłego roku, którzy egzamin poprawiają – poinformował dyrektor szkoły Mieczysław Drożdżewski. Odnośnie wczorajszego egzaminu z języka polskiego, jak przyznała Magdalena Przybylska, nauczyciel języka polskiego, w ocenie młodzieży tematy nie były trudne. – Na pewno spodziewali się trochę i czuli, że muszą powtórzyć „Pana Tadeusza”. Część ucieszyła się, że są obyczaje i tradycja. Drugi temat też cieszył się popularnością. Co prawda, całego tekstu „Nocy i dni” w większości nie poznali, ale temat opierał się na fragmencie powieści i wiele osób pisało na temat szczęścia. Może dlatego, że jest ono nam teraz bardzo potrzebne. Najtrudniejszy był temat dotyczący interpretacji wiersza Józefa Barana. Tekst bardzo pojemny, uniwersalny. Nie słyszałam od uczniów, by ktoś się podjął pisania pracy na ten temat. Dużo mówimy o wypracowaniach, ale jest jeszcze druga część. Ona też – w opinii maturzystów – była łatwiejsza od wcześniejszych – dodała.

Tegoroczni maturzyści przez wiele miesięcy uczyli się zdalnie. Nie mieli zatem tyle czasu na przebywanie razem w szkolnych murach. Pandemia ograniczyła ich szkole życie, a przy tym normalne rówieśnicze kontakty. – W przypadku klas liceum ogólnokształcącego okazuje się, że dwanaście miesięcy spędzili poza szkołą. Mieliśmy z nimi kontakt „ekranowy”, więc edukacja nie była łatwa – zaznaczyła Magdalena Przybylska.

Wczoraj emocje wśród uczniów wydawały się większe, bo był to ich pierwszy egzamin, ale drugiego dnia już wiedzieli, jak on wygląda, więc i zdenerwowanie było mniejsze. Jedna z maturzystek zdradziła, że chyba bardziej niż ona stresują się rodzice, a do matematyki podchodzi spokojnie. – Ja bardziej boję się matematyki. Chciałabym, aby było coś łatwego – powiedziała Sandra. – Ja się bardziej stresuję niż rodzice. Rodzice są spokojni, Wierzą w syna. Polski jest fajniejszy, a dodatkowo będę zdawał geografię. Na matematyce chciałbym wiele zadań z równań i zadania na dowodzenie, czyli „wykaż, że...” – powiedział Robert. – W mojej pracy z polskiego nawiązałem do piosenki „Mój ziomek”, która mówi o przyjaźni. A źródłem szczęścia mogą być właśnie nasi przyjaciele i czas spędzony z nimi. Na matematyce najbardziej spodziewam się równań, ale nic nie jest w stanie mnie zaskoczyć. W końcu do matury przygotowaliśmy się cztery lata. Maturę zdam na pewno. Pytanie tylko czy na 90, czy 100 procent. Najważniejsze, nie stresować się – powiedział Damian.

Otwarcie 1,5 %
Dziś maturzyści zmagają się z matematycznymi zadaniami. Jakie chcieli zobaczyć na egzaminacyjnych arkuszach?
Dziś maturzyści zmagają się z matematycznymi zadaniami. Jakie chcieli zobaczyć na egzaminacyjnych arkuszach?
Dziś maturzyści zmagają się z matematycznymi zadaniami. Jakie chcieli zobaczyć na egzaminacyjnych arkuszach?