W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

Ile inwestować w SEO?

2022-03-17 14:23:27

Ile inwestować w SEO?

Kiedy chcesz zwiększyć swoje zasięgi, możesz mieć obawy przed zainwestowaniem dużych pieniędzy na początek – zwłaszcza jeśli rezultaty działań SEO mogą pojawić się po kilku miesiącach ciągłej pracy. Dlatego też warto wiedzieć ile inwestować w SEO, tak, aby mieć pewność, że budżet ten nie będzie zbyt duży, ani zbyt mały.

Czym jest SEO?

SEO, czyli inaczej mówiąc optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej, to szereg działań, które mają na celu nie tylko uwidocznić daną stronę w wynikach wyszukiwania, ale także zapewnić jej wysoką pozycję. Do SEO zaliczamy między innymi optymalizację strony poprzez usunięcie zbędnych fragmentów kodu – tak zwanych śmieci – dodanie odpowiednich meta tagów, czy zmniejszenie wagi zdjęć, tak aby strona wczytywała się szybciej i była bardziej przejrzysta. Do innych działań SEO zaliczyć można poprawienie lub napisanie od nowa tekstów znajdujących się na stronie, pod kątem, chociażby słów kluczowych. W takim układzie wpierw odbywa się audyt SEO i analizę widoczności – tak by wiedzieć jakie działania są potrzebne, a dopiero później wprowadza się odpowiednie działania.

Ile kosztuje abonament SEO w agencji?

Można się spotkać z ogłoszeniami, które rzucają kwoty aż niewiarygodne pod względem działań SEO – zwłaszcza dla osób, które wiedzą, ile pracy należy włożyć w dane działanie. Niektóre reklamy oferują abonament na poziomie 99 zł miesięcznie, ale! Tutaj pojawiają się kwestie takich rzeczy jak: podpisania umowy na nie mniej niż 12 miesięcy, wykonywania tylko określonych zadań, bez podejścia holistycznego, a nawet opcję płatną podstawowych czynności. Co to oznacza? Kupujesz abonament na działania SEO w taniej agencji, a do tego musisz zapłacić dodatkowo za: audyt SEO, optymalizację treści, wybranie słów kluczowych. Nie jest to dobre rozwiązanie, prawda? Lepiej nawiązać współpracę z wysokiej jakości agencją SEM, która w umowie zawrze wszystkie działania, których się podejmie, ale także określi, jakie będą koszty poszczególnych działań oraz inne składowe ostatecznej ceny, która wynosi zazwyczaj kilkaset złotych miesięcznie.


Za co trzeba zapłacić dodatkowo?

Czasem bywa tak, że niektóre opcje są dodatkowo płatne, niezależnie od abonamentu. Dlaczego? Chociażby dlatego, że niektóre narzędzia potrzebne przy optymalizacji treści. Weźmy na przykład wtyczkę WordPress – Yoast. Jest to narzędzie, które automatycznie sprawdza tekst pod kątem SEO oraz pomaga go zoptymalizować. W najtańszej wersji jest programem darmowym. Jednak w tej opcji wtyczka posiada wiele ograniczeń, które czasem mogą utrudniać pracę. Na przykład, zamiast zrobić coś automatycznie, konieczne jest ręczne ustawianie poszczególnych przekierowań ze stron usuniętych (tak, by nie wyświetlał się błąd 404). Wersja płatna pozwala na szybsze, łatwiejsze i bezpieczniejsze zarządzanie SEO na swojej stronie. Sama wtyczka musi być natomiast zakupiona przez firmę, która jej używa – dlatego też konieczne jest zapłacenie za nią do abonamentu. W tym przypadku koszty nie są duże i nie przekroczą 100 Euro rocznie. Ważne jest jednak to, że wtyczka ta zostanie poprawnie skonfigurowana przez agencję SEO i nawet po zakończeniu współpracy będzie pracować na korzyść Twojej strony.

Ile kosztuje SEO?

W teorii – możesz je mieć za darmo. Możesz albo sam zająć się tym tematem, po zdobyciu odpowiedniej wiedzy, lub przeszkolić w tym zakresie swojego pracownika. Co na tym tracisz? Czas i energię. Samo zdobycie wiedzy o SEO będzie wiązało się z wielogodzinnym poszukiwaniem materiałów (płatnych lub darmowych), a następnie na analizowaniu i wdrażaniu poszczególnych rozwiązań. Można na tym zaoszczędzić, zlecając działania SEO agencji marketingowej, która nie tylko przygotuje pełną strategię, ale także wdroży jej rozwiązania. Zapłacisz za to od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Skąd data cena? Po pierwsze: wiedza. Opłacasz wielomiesięczne szkolenia osób, które wciąż pracują nad pogłębianiem wiedzy o ciągle zmieniających się algorytmach. Po drugie: płacisz za pracę sztabu ludzi, którzy zajmują się wąskimi specjalizacjami: grafików, informatyków, copywriterów i wielu innych oraz osobę, która kieruje ich pracą.