W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Jobs First

Aktualności

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?


(Materiał promocyjny)
2022-02-08 15:32:03

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sklep online, wie, że jego odpowiednia promocja jest kluczem do zwiększenia sprzedaży. Dlatego warto dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu sklepów internetowych. Na czym polega i ile trwa? Więcej na ten temat dowiesz się w tym artykule.


Pozycjonowanie sklepu internetowego należy to najskuteczniejszych metod jego promocji i reklamy w sieci. Dzięki pozycjonowaniu Twój sklep wyświetli się wysoko w pozycjach wyszukiwania, gdy internauta wpisze w Google interesującą go frazę, powiązaną z Twoją działalnością. Efekt? Pozycjonowanie e-commerce sprawi, że szybko zwiększy się ruch w Twoim sklepie, a także ilość zrealizowanych zamówień. To jednak nie koniec! Im wyższa pozycja w Google, tym większe zaufanie do marki oraz przewaga nad konkurencją.


Na czym polega pozycjonowanie ecommerce?

Celem pozycjonowania jest pozyskanie wartościowego ruchu użytkowników, którzy z wyszukiwarki przejdą do Twojego sklepu, a także optymalizacja konwersji, czyli wygenerowanie jak największej sprzedaży z tego ruchu. Pozycjonowanie to cały proces. Począwszy od analizy i opracowania strategii pozycjonowania, poprzez wybór słów kluczowych i optymalizacji technicznej sklepu, a skończywszy na content marketingu, optymalizacji konwersji i funkcjonalności sklepu.


Jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie sklepów?

Pozycjonowanie ecommerce i jego efekty są uzależnione od:

  • szybkości strony,
  • responsywności,
  • funkcjonalności,
  • doboru fraz kluczowych,
  • linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
  • zoptymalizowanych multimediów,
  • content marketingu,
  • struktury sklepu internetowego.


Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?

Wycena pozycjonowania sklepu online zawsze jest ustalana indywidualnie na podstawie:

  • aktualnej widoczności w Google,
  • rodzaju branży,
  • konkurencji,
  • warunków technicznych,
  • liczby kategorii i pozycji asortymentowych.

Agencja SEO widoczni, jeszcze przed podjęciem współpracy, oferuje potencjalnemu klientowi bezpłatny audyt, na podstawie którego można później oszacować ostateczną kwotę za pozycjonowanie sklepu on-line.


Pozycjonowanie sklepu internetowego – kiedy będą widoczne efekty?

Czas, w którym będą widoczne efekty, jest uzależniony między innymi od wielkości sklepu. Pozycjonowanie ecommerce małego sklepu, na którym jest niewiele treści i podstron, jest trudniejsze, niż rozbudowanego sklepu internetowego, dlatego właśnie w tym pierwszym przypadku czekanie na efekty będzie dłuższe. Czas potrzebny do wypozycjonowania strony jest zależny także od jej stanu wyjściowego i tego, czy kiedykolwiek były podejmowane działania SEO.

W przypadku małego sklepu czas oczekiwania na wzrost widoczności to od 2 do 8 miesięcy. Dla porównania właściciele dużych sklepów poczekają od 4 do 6 miesięcy. Wzrost ruchu i sprzedaży następuje w odstępie 8-14 miesięcy od początku pozycjonowania.


Pozycjonowanie sklepów internetowych z agencją SEO widoczni

Agencja SEO Widoczni zajmuje się pozycjonowaniem sklepów internetowych na takich platformach jak: PrestaShop, Shoper, Comarch, SOTE, WooCommerce, Shopify, IAI Shop, Magento, Redcart, Shoplo i wiele innych.

Pozycjonowanie e-commerce to sposób na wyróżnienie się na tle konkurencje, zwiększenie zaufania do marki, a optymalizację konwersji i lepsze wyniki sprzedażowe. Dlatego warto wybrać agencję seo, która zadba o sklep online i sprawi, że na pożądane frazy kluczowe będzie wyświetlał się wysoko w wynikach wyszukiwania.