W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

Jak dobra struktura zarządzania wpływa na biznes?

2022-02-08 12:25:24

Jak dobra struktura zarządzania wpływa na biznes?


Struktura zarządzania w kontekście biznesowym odnosi się do systemów zasad, praktyk i procesów, za pomocą których zarządzane są spółki. W ten sposób, model nadzoru korporacyjnego stosowany przez daną spółkę oznacza podział praw i obowiązków pomiędzy wszystkich uczestników organizacji. Nadzór korporacyjny zapewnia, że wszyscy w organizacji stosują odpowiednie i przejrzyste procesy decyzyjne oraz że interesy wszystkich interesariuszy (między innymi udziałowców, kadry zarządzającej, pracowników, dostawców, klientów) są chronione.

Znaczenie struktury zarządzania w firmie

Jasno określone role i obowiązki na każdym poziomie (od rady nadzorczej do zarządu, pracowników i interesariuszy) są niezbędne do skutecznego funkcjonowania organizacji oraz do zapewnienia, że każdy poziom jest utrzymywany w ryzach przez system kontroli i równowagi. Wyjaśnienie struktur nadzoru korporacyjnego oznacza ustanowienie systemu rozsądnych metod, za pomocą których organizacje są kierowane i kontrolowane, przy czym należy zwrócić uwagę zarówno na wewnętrzne, jak i zewnętrzne struktury korporacyjne.

Jasne struktury ładu korporacyjnego pozwalają na monitorowanie działań kierownictwa i dyrektorów, a tym samym ograniczają ryzyko agencyjne, które może wynikać z niewłaściwych działań członków personelu. Efektywne pod względem kosztów i skuteczne zarządzanie i działanie może być zrealizowane tylko wtedy, gdy kierownictwo organizacji sektora wodnego kieruje się zasadami dobrego zarządzania.

Polityka i procedury w firmie

Polityki i wytyczne są niezwykle istotne, ponieważ obejmują ważne kwestie, takie jak codzienne normy i zasady działania. Gwarantują one przestrzeganie prawa i regulacji, odzwierciedlenie kultury organizacji, kierowanie procesem decyzyjnym, zarządzanie apetytem na ryzyko oraz usprawnienie procesów wewnętrznych. Te zasady i wytyczne powinny być aktualne i zgodne z celami i strategią organizacji, a także z obowiązującym prawem i regulacjami.

Ponadto, powinny być łatwo dostępne, aby zapewnić, że wszyscy rozumieją, jak należy postępować i jak należy się zachowywać. Gdy istnieją ustalone polityki i procedury, kierownictwo i pracownicy będą podejmować lepsze decyzje. W firmie, polityki i procesy przynoszą trzy pozytywne rezultaty: nadają wiarygodność decyzjom, pomagają ludziom zachowywać się w określony sposób poprzez przestrzeganie zestawu zasad.

Struktura ładu korporacyjnego a spółki startupowe

Tym, co łączy te dwie skrajnie różne struktury firm, jest potrzeba posiadania odpowiedniej struktury ładu korporacyjnego. Jednak luźna kultura startupów jest często wspierana przez różnych inwestorów, którzy widzą wzrost na pierwszym planie, a nie ryzyko, które stoi przed tymi szybko rozwijającymi się gigantami technologicznymi. Zanim jednak inwestorzy zostaną w ogóle wzięci pod uwagę, droga do sukcesu zaczyna się od stworzenia rygorystycznej struktury, która pomoże zarządzać firmą i doprowadzić ją do upragnionego sukcesu. Dobra struktura zarządzania ma ogromny wpływ na biznes i może zaważyć na jego sukcesie.

Dowiedz się więcej na https://leadership-center.pl/blog/zarzadzanie-projektami/