W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar do 30.12.24

Aktualności

Czym jest pozycjonowanie strony www ?

2022-01-13 08:00:29

Czym jest pozycjonowanie strony www ?

Pozycjonowanie

Wysokie miejsce na liście wyszukiwarek internetowych to marzenie nie jednego internetowego przedsiębiorcy. W dobie gdy sprzedaż online stale się rozwija, a konkurencja jest ogromna zdobycie wysokiego miejsca na liście stron proponowanych przez wyszukiwarki internetowe to nie lada wyzwanie. Każdy przedsiębiorca wie, że aby zaistnieć musi podejmować różnego rodzaju działania marketingowe, w tym pozycjonowanie i niekiedy reklamowanie swojej strony www np. w mediach społecznościowych. Wszystko po to, aby zwiększyć widoczność strony. Należy jednak pamiętać, że tego typu działania przyniosły efekty muszą być prowadzone w odpowiedni sposób.

W związku z tym wielu internetowych przedsiębiorców decyduje się na usługi specjalistów z zakresu marketingu internetowego. Cieszącym się ponad czternastoletnim doświadczeniem pozycjonerem jest Pan Marcin Zygmunt, na którego usługi zdecydowanie warto zwrócić uwagę. Pan Marcin specjalizuje się afiliacji, a dodatkowo posiada duże sukcesy na rynku międzynarodowym. Tylko doświadczony specjalista SEO jest w stanie zapewnić dla Twojej strony internetowej najlepsze warunki rozwojowe.

Pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania

Obecnie zajmowane wysokie miejsce strony w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej to klucz do sukcesu twojej strony firmowej, czy też sklepu internetowego. Codziennie niemal każdy człowiek na świecie odwiedza wiele stron internetowych, aby ułatwić sobie wyszukiwanie wykorzystujemy do tego wyszukiwarki. Istnieje wiele wyszukiwarek, ale cieszącą się największą popularnością jest wyszukiwarka Google.

Dawniej zdobycie dobrego miejsca w wynikach wyszukiwania nie była tak trudne, jak ma to miejsce dziś. Obecnie każda zawartość każdej strony internetowej jest dokładnie sprawdzana przez algorytmy, które po dokonaniu sprawdzenia strony ustalają jej miejsce na liście propozycji stron przedstawianych internautą. Im wyższe miejsce tym lepiej.

Strony internetowe umiejscowione wyżej w wynikach wyszukiwania mają większą szanse na odniesienie sukcesu i dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Warto wiedzieć, że użytkownicy wyszukiwarki przeważnie decydują się na odwiedzenie stron internetowych umiejscowionych na dwóch pierwszych miejscach proponowanych przez wyszukiwarkę, dlatego warto pozycjonować strony internetowe.

Jak działają algorytmy wyszukiwania?

Algorytm przeprowadza wnikliwą analizę informacji i danych na temat danej strony internetowej. Po analizie strona zostaje oceniona. Niestety wszystkie czynniki wpływające na ocenę przez algorytmy nie są znane. Natomiast specjaliści od SEO skutecznie są w stanie wytypować wiele z nich.

Znane czynniki wpływające na pozycjonowanie stron internetowych, to m. in.

  • linkowanie wewnętrzne oraz linkowanie zewnętrzne, w tej kwestii warto zwrócić uwagę, że algorytm docenia za umieszczanie na stronie wartościowych linków pod kątem oczekiwań użytkowników,
  • odpowiedni dobór słów kluczowych, wato pamiętać, że zarówno słowa kluczowa oraz frazy kluczowe muszą być adekwatne i zgodne z tematyką całej strony, a algorytmy oceniają ich jakość, ilość, a także umiejscowienie,
  • istotne są także treści strony, w tym jej podział na nagłówki, aby przypodobać się algorytmom pamiętaj także aby treść była aktualna i atrakcyjna z punktu widzenia użytkownika,
  • co ważne brane pod uwagę są także dane techniczne, czyli np. prędkość ładowania strony, renderowanie strony, dopasowanie do urządzeń mobilnych, a także historia domeny,
  • struktura strony, w tym treści na poszczególnych podstronach,
  • trafność treści na stronie,
  • grafiki, video, reklamy, czytelność treści na stronie.

Aby zadbać o pozycję strony warto także zwrócić uwagę na pozycjonowanie lokalne, czyli np. zadbać o widoczność strony na mapach google. Wówczas jest to wyjątkowo skuteczne pozycjonowanie zwłaszcza w przypadku przedsiębiorstw działających na danym obszarze.

Pozycjonowanie sklepów internetowych, czy też pozycjonowanie stron internetowych to szereg działań podjętych w celu zapewnienia danej stronie www miejsca na szczycie wyników wyszukiwania Google.

Choć strategii pozycjonowania stron www jest wiele nie wszystkie są w stanie wpłynąć na podniesienie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Wówczas istotny dla właścicieli stron jest wybór agencji SEO, która odpowiednio i profesjonalnie zajmie się pozycjonowaniem ich strony. Co więcej obecnie to właśnie pozycjonowanie jest najbardziej opłacalną metodą marketingu internetowego.

Co trzeba wiedzieć o procesie pozycjonowania strony internetowej?

Zarówno pozycjonowanie stron internetowych, jak i pozycjonowanie sklepu internetowego to bardzo złożony proces, a na efekty pozycjonowania stron czasami trzeba nieco zaczekać. Warto pamiętać, że w pozycjonowaniu stron www istotne jest zachowanie ciągłości podjętych działań, a także stałej aktualizacji treści naszej strony.

Po wdrążeniu procesów pozycjonowania należy podjąć także działania optymalizacyjne wewnątrz pozycjonowanej strony WWW. Celem pozycjonowania zawsze jest zdobycie przez naszą stronę internetową znaczącej pozycji w wynikach wyszukiwarki internetowej.

Czym właściwie są słowa kluczowe i frazy kluczowe?

Zarówno słowa kluczowe, jak i frazy kluczowe to wyrazy bądź ich zestawienie, które są wpisywane w okno wyszukiwarki w celu wyszukania w Internecie informacji.

Obecnie dobór odpowiednich słów kluczowych to jeden z ważniejszych elementów SEO. Dzieje się tak ponieważ słowa kluczowe oraz frazy kluczowe muszą pasować do zapytań wyszukiwanych przez internautów w wyszukiwarce. Zatem dobór słów kluczowych jest bardzo istotny w procesie pozycjonowania strony internetowej.

Głównym zadaniem działań prowadzonych w ramach SEO jest umiejętne używanie słów kluczowych przy optymalizacji strony. Oczywiście wszystkie słowa kluczowe, aby mieć znaczenie dla widoczności witryny muszą być odpowiednio dobrane i zgodne z tematyką strony. Warto też wiedzieć, że niektóre słowa kluczowe bądź frazy kluczowe są chętniej wpisywane przez internautów niż inne.

Frazy kluczowe: podział

  • brandowe, czyli słowa kluczowe lub frazy kluczowe, które odnoszą się do nazwy marki bądź firmy, np. Gucci, Nike( przeważnie zamieszczane na wielu stronach internetowych),
  • ogólne, czyli te, które dotyczą szerokiego zakresu pojęć, szerokiej gamy produktów bądź usług, np. sukienki, byty, hotele ,
  • szczegółowe, czyli te które określają sprecyzowane frazy i słowa kluczowe, np. „letnie różowe sukienki, luksusowe hotele,
  • lokalne, czyli frazy i słowa kluczowe odnoszące się do danego miejsca bądź regionu, np. luksusowe hotele Warszawa, ( jest to pozycjonowanie lokalne)
  • niszowe, czyli frazy kluczowe składające się z długiego ciągu wyrazów, które szczegółowo odnoszą się do danego pojęcia np. letnie różowe sukienki szyte na miarę.

Dobrze dobrane słowo kluczowe jest bardzo ważnym elementem, wysoce istotnym w pozycjonowaniu strony. Nie wątpliwie w efekcie dobór słów kluczowych ma odzwierciedlenie w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce google..

Kim są potencjalni klienci?

Pozycjonowanie stron www ma na celu zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce google. Natomiast wysoka pozycja naszej strony ma zapewnić nam widoczność strony oraz ruch na niej. Gdy na Twojej stronie panuje ruch wzrasta ilość potencjalnych klientów, a to przekłada się na zysk.

Zatem potencjalni klienci to osoby, które mogą zostać nabywcą bądź też użytkownikiem naszej usługi lub produktu. Co więcej niezależnie od wielkości firmy każdy posiadający swoją witrynę internetową chce aby generowała ona dochody bądź inne korzyści.

Jeśli mamy problem z widocznością strony być może nasza strategia pozycjonowania nie jest skuteczna i nie sprawi, że dana strona znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce google. Wówczas mniej internautów odnajdzie adres strony, a my nie dotrzemy do potencjalnych klientów. W takiej sytuacji warto rozważyć możliwość optymalizacji SEO dla swojej strony.

Search engine optimization: Optymalizacja strony internetowej

Mówiąc o optymalizacji SEO oraz o pozycjonowaniu stron www nie sposób nie rozwinąć pojęcia SEO. Zatem SEO to z ang. search engine optimization, a jest to edycja kodu źródłowego stron www, w celu wpłynięcia na pozycję strony w wynikach osiąganych dla wyszukiwarek.

Edycja kodu źródłowego opiera się na wyeliminowanie błędów technicznych, które generują problemy z poprawnym funkcjonowaniem strony internetowej. Co więcej edycja Search engine optimization ma na celu naprawienie bądź rozwiązanie problemów związanych indeksowaniem strony internetowej przez roboty sieciowe.

Warto pamiętać, że optymalizacja strony www pod kątem wyszukiwarek stron internetowych to zaledwie jeden z wielu elementów całego procesu pozycjonowania stron. Działania SEO oraz proces pozycjonowania stron www mają za zadanie poprawić pozycję stron internetowych w naturalnych wynikach wyszukiwania, czyli w wynikach ograniczonych.

Pozycjonowanie stron internetowych: najczęściej zadawane pytania

Audyt SEO strony

Bardzo często pojawiającym się terminem w świecie marketingu internetowego jest Audyt SEO. Audyt SEO to przede wszystkim pełna analiza danej strony internetowej pod kątem czynników, które mają wpływ na ocenę algorytmów wybranej wyszukiwarki stron internetowych google. Przed przeprowadzeniem audytu SEO należy ustalić jego cele np. analiza słów kluczowych, zwiększenie widoczności strony.

Audyt SEO składa się z dwóch elementów: On-Site oraz Off-Site. Audyt SEO strony pozwala określić w czym tkwi problem danej strony www i daje możliwość obrania odpowiedniej strategii pozycjonowania. Zatem audyt SEO jest bardzo pomocny dla pojęć takich jak optymalizacja strony, czy też pozycjonowanie stron internetowych.

Google search console

Google Search Console to darmowa platforma internetowa stworzona przez światowego giganta Google dla właścicieli stron internetowych. Dzięki tej platformie można dokonać na swojej stronie sprawdzenia indeksowania przez wyszukiwarkę Google, a także zoptymalizować widoczności strony internetowej.

Wśród oferowanych przez Google search console narzędzi znajdują się między innymi:

  • wysłanie, a także sprawdzenie statusu mapy strony internetowej,
  • możliwość ustawienia na swojej stronie internetowej domeny,
  • możliwość wglądu do statystyk indeksowania swojej strony przez algorytmy Google,
  • możliwość wygenerowania bądź sprawdzenia pliku robots.txt,
  • możliwość przeprowadzenia analizy swojej strony internetowej pod kątem zewnętrznych i wewnętrznych linków,
  • wykaz wadliwych linków na swojej stronie internetowej,
  • analiza widoczności swojej strony www w wynikach naturalnych wyszukiwarki Google, w tym analiza słów kluczowych,
  • możliwość analizy ruchu panującego na swojej stronie www,
  • możliwość otrzymywania powiadomień w razie usterek np. wirusa na twojej stronie.

Content marketing

W ostatnich lat coraz większą popularnością cieczy się marketing treści, czyli z ang. content marketing. Jest to strategia marketingowa, która oparta jest na cyklicznym i regularnym tworzeniu. Treści zamieszczane są na danej stronie www. Oczywiście tego rodzaju treści muszą być atrakcyjne i przydatne pod kątem internautów, czyli potencjalnych klientów.

Jednocześnie nie można zapomnieć, że zamieszczana na stronie treść powinna być powiązana z tematyką twojej strony. Dzięki takiemu podejściu istnieje ogromna szansa na zbudowanie z potencjalnym klientem długotrwałej relacji i zdobycie jego zaufania.

Jak nie trudno wywnioskować marketing treści przybiera formę testów, które są następnie publikowane np. na twojej stronie. Mogą to być m. in.: artykuły, podcasty, poradniki, itp. Natomiast w odniesieniu nie tylko do świata Internetu Content marketing obejmuje również treści publikowane np. w gazetach, a także wielu innych drukowanych nośnikach informacji.

Oczywiście i aby marketing treści miał wpływ na pozycjonowanie strony i jej miejsce w wynikach wyszukiwania treść musi zawierać odpowiednią ilość słów kluczowych.

Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania?

Pozycjonowanie strony internetowej jest niemal najważniejsze w drodze do sukcesu w biznesie internetowym. Im lepiej zadbamy o pozycjonowanie strony internetowej , tym lepszą zajmie ona pozycje na w wynikach wyszukiwania. To natomiast wpływa na ruch na stronie, a ruch na stronie generuje potencjalnych klientów. Wszystko to przekłada się na nasz dochód.