W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Aktualności

Jest odpowiedź PKP PLK w sprawie budowy bezkolizyjnego przejścia przez tory w ciągu ulicy Okólnej

2021-12-28 10:18:01
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Jest odpowiedź PKP PLK w sprawie budowy bezkolizyjnego przejścia przez tory w ciągu ulicy Okólnej

Z zadowoleniem przedstawiciele PKP PLK przyjmują deklarację władz miasta w sprawie wykonania w 2022 roku dokumentacji przejścia podziemnego pod torami na ulicy Okólnej. A czy jest szansa na wsparcie finansowe tej inwestycji?

Prezydent Konina po raz kolejny napisał do PKP PLK w sprawie budowy bezkolizyjnego przejścia przez tory w ciągu ulicy Okólnej w Koninie. I otrzymał odpowiedź od spółki, która przypomina, że 300 metrów dalej został wybudowany wiadukt. – To efekt uzgodnionego i podpisanego przez Miasto Konin i Spółkę porozumienia. Miasto nie kwestionowało zastosowanych wówczas rozwiązań – czytamy w korespondencji PKP PLK. Wskazując, że po zmianie stanowiska Konina dotyczącego pozostawienia przejścia na poziomie szyn nie było możliwości zmiany założeń realizowanej modernizacji linii oraz budowy wiaduktu. – „Ponadto podkreślić należy, że pozostawienie przejścia w ciągu ul. Okólnej było niemożliwe. Takie rozwiązanie skutkowałoby koniecznością ograniczenia prędkości pociągów do 70 km/h z uwagi na ograniczoną widoczność przez nowy wiadukt drogowy” – czytamy w piśmie. – „Modernizacja linii nr 3, zgodnie z przyjętymi założeniami projektu dofinansowanego ze środków unijnych, zakłada bowiem ruch pociągów z prędkością 140 km/h. Wprowadzenie odcinkowego ograniczenia ze względu na pozostawienie przejścia w poziomie szyn mogłoby spowodować zakwestionowanie zasadności wydanych środków”.

Spółka podkreśla, że jest otwarta na współpracę i z zadowoleniem przyjmuje deklarację władz miasta w sprawie wykonania w 2022 roku dokumentacji przejścia podziemnego pod torami na ulicy Okólnej. – „To ważny krok do tworzenia lepszego systemu komunikacji i podejmowania dalszych decyzji. W przypadku rozpoczęcia prac nad tą dokumentacją, spółka jest gotowa do opiniowania i konsultacji materiałów” – czytamy w piśmie do prezydenta Piotra Korytkowskiego. PKP PLK wskazują też skąd miasto mogłoby zdobyć środki na sfinansowanie tej inwestycji. Mowa jest o jednym z projektów planowanych do realizacji w nowej perspektywie finansowej tj. „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe – etap I”. – „Mimo iż zakres rzeczowy i finansowy projektu nie został jeszcze ustalony, opracowanie powyżej wymienionej dokumentacji obiektu na ulicy Okólnej i określenie wielkości niezbędnego finansowania umożliwi aplikację zadania inwestycyjnego Miasta Konin do tego projektu. Projekt jest rozważany do realizacji w nowej perspektywie finansowej 2021-2027” – czytamy w odpowiedzi PKP PLK.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Precz z anglicyzacją
Przejście pod torami musi być połączone z peronem Konin - Wschód.
Pp
Kiedy wreszcie ruszy budowa nowego dworca PKP?