W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar Black

Aktualności

Często nie mają możliwości zapoznania się z umową, którą podpisali

2021-10-04 07:16:00
Często nie mają możliwości zapoznania się z umową, którą podpisali

Do mieszkańców Konina dzwonią przedstawiciele jednego z operatorów telekomunikacyjnych z ofertą „korzystniejszych” warunków umowy. Często klienci jednak nie mają możliwości zapoznania się z jej zapisami, jak informuje Miejski Rzecznik Konsumentów.

– Przedstawiciele firmy informują, że są pracownikami dotychczasowego operatora, z którym dana osoba zawarła umowę. Tym samym, klienci będąc przekonani, że dokumenty przedkładane im do podpisu dotyczą tylko i wyłącznie zmiany warunków dotychczasowej umowy z dostawcą i jednocześnie skuszeni perspektywą niższych rachunków, zawierają umowę z nowym operatorem – mówi Tatiana Przychodzka, Miejski Rzecznik Konsumentów.

Jak skarżą się mieszkańcy, którzy odwiedzają Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów, tak naprawdę nie są świadomi tego co podpisują. Często nie mają możliwości zapoznania się dokładnie z umową. Nierzadko jest ona też podpisywana w pośpiechu. – Przedstawiciele często nie zostawiają klientom podpisanych przez nich dokumentów, stąd nie mają możliwości późniejszego zweryfikowania nazwy firmy, z którą podpisali umowę – wyjaśnia Tatiana Przychodzka. Mało tego, klienci nie są też informowani o możliwości odstąpienia od takiej umowy. Dowiadują się o tym dopiero w rozmowie z rzecznikiem. – Zdarzają się jednak i takie przypadki, w których klienci sami przyznają, że nie czytają umów przed podpisaniem, wierząc przedstawicielowi „na słowo” – dodaje Miejski Rzecznik Konsumentów.

Należy pamiętać, że zawierając umowę na odległość, mamy prawo odstąpić od niej bez podania przyczyn w ciągu 14 dni. – Jeśli już podpiszemy jakąkolwiek umowę, do której mamy wątpliwości, czy to z firmą telekomunikacyjną czy inną, zwracajmy się do rzecznika konsumentów z prośbą o pomoc – dodaje Tatiana Przychodzka. I apeluje do mieszkańców, by zachowali ostrożność, dokładnie czytając co i z kim podpisują. – Dajmy sobie również czas na podjęcie decyzji, nie podpisując umów „tu i teraz”. Żądajmy zawsze wydania nam kopii wszystkich podpisanych przez nas dokumentów – radzi Miejski Rzecznik Konsumentów, którego biuro znajduje się w budynku Urzędu Miejskiego w Koninie przy ul. Wojska Polskiego 2 (pokój 109).


Marcin Szafrański



Śledź nas na

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:






Jesteśmy na: