W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
OK Yassumi

Aktualności

Udało się wybrać wstępnie dwie alternatywne trasy linii kolejowej Konin-Turek

2021-09-21 07:04:58
Udało się wybrać wstępnie dwie alternatywne trasy linii kolejowej Konin-Turek

W ramach przygotowania studium planistyczno-prognostycznego dla budowy nowej linii kolejowej Konin-Turek odbyły się już dwa spotkania robocze wykonawcy z partnerami projektu. Dotyczyły one wyboru możliwych tras przebiegu kolei do Turku.

Pierwsza wideokonferencja z udziałem samorządowców odbyła się 9 września. Jak czytamy na stronie internetowej Powiatu Tureckiego, podczas ostatniego spotkania 15 września w siedzibie Tureckiej Izby Gospodarczej, udało się wstępnie wybrać dwie alternatywne trasy: Turek-Tuliszków-Stare Miasto-Konin oraz trasę z Turku przez gminę Brudzew, Władysławów, Krzymów i wpięcie w istniejącą magistralę E20 w okolicy Kramska. Mapa z tymi dwiema alternatywnymi trasami zostanie przedstawiona partnerom projektu przed konsultacjami.

Łukasz Rak z firmy BBF mówił, że rządowy program Kolej+ ma swoje kryteria, do których należy się dopasować, aby projekt był konkurencyjny w stosunku do planowanych połączeń kolejowych w innych regionach. – „Tylko wtedy zostanie zaklasyfikowany do trzeciego etapu programu, czyli realizacji i budowy kolei. Tak więc podstawowymi kryteriami, którymi należy się kierować, aby projekt zyskał jak najwięcej punktów w programie oraz akceptację Ministerstwa Infrastruktury jest szacowana, możliwie jak największa ilość pasażerów obsługiwana przez linie kolejową w kolejnych latach, a także koszt budowy połączenia” – informuje Powiat Turecki. – „Te aspekty projektu, po etapie trasowania, będą analizowane w kolejnych etapach przygotowywania studium. Czasu jest niewiele, ponieważ studium musi zostać przygotowane do 24 listopada”.

Starosta turecki Dariusz Kałużny podczas spotkania pytał, czy torowisko będzie dostosowane do przewozów towarowych. Odpowiedź była twierdząca. – „Jednakże dodatkowa infrastruktura temu służąca, taka jak terminale cargo i bocznice, może znacząco podnieść koszty realizacji projektu, a tym samym obniżyć projekt w rankingu całego programu Kolej+. W przygotowywanym projekcie należy wziąć pod uwagę możliwość rozbudowy infrastruktury towarowej w późniejszym okresie, już po zakończeniu budowy kolei pasażerskiej – sugerują wykonawcy studium” – czytamy na stronie internetowej Powiatu Tureckiego. – „Podobnie należy przewidzieć możliwość rozbudowy kolei z Turku, tak aby przystanek w Turku nie był stacją końcową. Dzięki takim planom i możliwościami rozwoju projekt z pewnością zyska. Ostatnio pojawiły się plany powstania połączenia kolejowego Wrocław-Centralny Port Komunikacyjny przez Sieradz, z terminem realizacji w 2027 roku. Zatem należy tak zaplanować wyprowadzenie linii kolejowej w Turku, aby była możliwość jej dalszej rozbudowy. Najprawdopodobniej przystanek w Turku ulokowany byłby w południowej części miasta, w rejonie gdzie planowany miał być przebieg obwodnicy południowej Turku, czyli na południe od osiedla Zapałczanego, lub we wschodniej części miasta. Oba te rozwiązania dadzą możliwość dalszej rozbudowy”.

Warto dodać, że ramach projektu „Budowa nowej linii kolejowej Turek-Konin” zaplanowano spotkania informacyjne on-line. Konsultacje z mieszkańcami powiatu tureckiego i wszystkimi interesariuszami projektu odbędą się w czwartek 30 września 2021 r. o godzinie 16.30. Spotkanie on-line z mieszkańcami powiatu konińskiego przeprowadzone zostanie 1 października o godzinie 16.30. Chęć uczestnictwa można zgłaszać do 28 września mailowo na adres konsultacje@bbf.pl

Zleceniodawcą projektu jest Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Partnerami projektu są: Powiat Turecki, wszystkie gminy z terenu powiatu oraz gmina Stare Miasto w powiecie konińskim. Firma BBF z Poznania jest wykonawcą studium planistyczno-prognostycznego.

opr. M.Szafrański
Udało się wybrać wstępnie dwie alternatywne trasy linii kolejowej Konin-Turek
Udało się wybrać wstępnie dwie alternatywne trasy linii kolejowej Konin-Turek




Śledź nas na

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





kicek
Moim zdaniem przez Stare Miasto bedzie korzystniej ale pytanie czy ogolnie sie kalkuluje ta linia bo mam obawy...ale moze odnoga do Kalisza jakby w przyszlosci doszla to by spiely finanse...
ANTONI
BEDE JEZDZIL NA ZAKUPY DO tURKU ,A W TULISZKOWIE BEDE ROBIL FOCIE
zwolennik
Brawo Panowie , kibicuję tym zamierzeniom. Osobiście wolałbym ,żeby linia a co za tym idzie stacje kolejowe były na linii przez Stare Miasto.
społeczeństwo
To tak idiotyczne że aż żal tych mądrali od debaty


Jesteśmy na: