Brama z
automatycznym napędem do bramy jest rozwiązaniem
coraz częściej spotykanym w Polsce i na świecie. Wielu użytkowników samochodów
decyduję się na bramę garażową z
automatem, aby ułatwić sobie życie.
Zalety
posiadania automatycznej bramy garażowej
Brama z napędem doskonale sprawdza się w sytuacji, gdy wjazd do garażu
znajduje się w ruchliwym miejscu w mieście. Wjazd prosto z ulicy jest o wiele
łatwiejszy, jeżeli używamy pilota do otwarcia bramy. Podobnie jest z wyjazdem
– automat do bramy szybko i sprawnie otwiera bramę
garażową. W ruchliwym punkcie miasta posiadanie bramy
garażowej z automatycznym napędem to duża oszczędność czasu. Nie
musimy wysiadać z auta, żeby otworzyć bramę. Moment otwarcia i zamknięcia w
pełni obsługiwany jest przez automat do bramy.
Decyzję o posiadaniu bramy garażowej z napędem
łatwiej i szybciej podejmują osoby na co dzień używające auta. Wielokrotne
wjazdy i wyjazdy z garażu są szybsze i łatwiejsze, jeśli automaty
do bram wyręczają nas w czynnościach otwierania i zamykania.
Zalety posiadania napędu do bramy odczuwalne są
szczególnie jesienią i zimą. W tych porach roku często pada deszcz i śnieg,
jezdnia jest mokra, ośnieżona, a czasem i oblodzona. Bez konieczności
opuszczania auta otwieramy i zamykamy bramę pilotem. Szybko, łatwo i
przyjemnie. Komfortowe i funkcjonalne rozwiązanie na miarę naszych czasów.
Brama garażowa może być również obsługiwana
przyciskiem, kluczykiem albo zamkiem kodowym. Niektórzy decydują się na osobny
zakup napędu do bramy. Zakup całego kompletu (bramy z
automatycznym napędem) może być jednak bardziej opłacalny, niż kupowanie
poszczególnych elementów.
Rodzaje bram
garażowych z napędem
Wśród automatycznych bram garażowych wyróżnia się
segmentowe, uchylone oraz bramy rolkowe.
Bramy segmentowe zbudowane są z poziomych elementów – to mogą być panele,
listwy z drewna albo komponenty blaszane. Ostatnie rozwiązanie jest bardzo
funkcjonalne ze względu na lekkość konstrukcji i dużą wytrzymałość.
Poszczególne segmenty na rolkach poruszają się w górę i w dół po zamontowanych
prowadnicach.
Bramy uchylone składają się z pozycji pionowej do poziomej. Skrzydło
złożonej bramy przechodzi pod stop. Automatyczne otwieranie bramy uchylonej
może odbywać się z zewnętrznej, jak i wewnętrznej strony garażu. Skrzydło bramy
uchylonej wykonane jest najczęściej z blachy, następnie polakierowanej na
określony kolor.
Struktura bram rolkowych zbudowana jest z paneli, najczęściej aluminiowych.
Niekiedy są to panele z tworzywa sztucznego albo z drewna. Brama rolowana zamyka
się podobnie jak rolety okienne. Nad wjazdem garażu umieszczona jest kaseta, do
której zwija się skrzydło bramy garażowej.