Radny Konina Bartosz Małaczek z klubu Koalicji Obywatelskiej skierował interpelację do prezydenta Piotra Korytkowskiego w sprawie zmian w organizacji ruchu i tras autobusów MZK w związku z remontem wiaduktu w ciągu ulicy Przemysłowej. Ma wątpliwości, czy w wystarczający sposób uwzględniono zasadę proporcjonalności i wzięto pod uwagę interesy mieszkańców.
W związku z zamknięciem wiaduktu co najmniej do końca listopada w mieście obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody osobowe przekierowane są na ul. Wyszyńskiego i Wyzwolenia nowym wiaduktem do skrzyżowania z ul. Przemysłową oraz ul. Paderewskiego, z kolei dla samochodów ciężarowych przygotowano objazd ul. Kleczewską i Paderewskiego. – O ile znajduję uzasadnienie dla wschodniej części objazdu dla samochodów osobowych, tak niestety trudno mi zrozumieć poprowadzenie zachodniej części objazdu dla samochodów ciężarowych w proponowanym przebiegu przez środek osiedla mieszkalnego. Poza zwiększeniem atrakcyjności terenów inwestycyjnych miasta polegającej na polepszeniu dostępności komunikacyjnej do nich, jedną z intencji przebudowy ul. Kleczewskiej na odcinku od Ronda im. T. Mazowieckiego w kierunku Międzylesia było przygotowanie trasy pod nowy przebieg DK25 i wyprowadzenie transportu ciężarowego z centrum miasta. W związku z pełną przejezdnością ul. Kleczewskiej połączoną z ul. Przemysłową ul. Brunatną najbardziej uzasadnione byłoby poprowadzenie objazdu dla samochodów ciężarowych ww. szlakiem omijając wielorodzinną zabudowę mieszkalną zmniejszając tym samym utrudnienia dla mieszkańców Konina i kierowców poruszających się w jego centralnych
osiedlach. Dodatkowo, takie rozwiązanie mogłoby spowodować zmniejszenie się powstawania korków na skrzyżowaniu ulic Przemysłowa-Paderewskiego-Wyzwolenia będącym aktualnie zbiegiem obu objazdów, gdzie spotykają się samochody osobowe i ciężarowe – napisał radny Małaczek.
W dokumencie odnosi się również do zmian, jakie zaproponowano w kursach autobusów MZK w związku z remontem wiaduktu. – W przypadku tak długoterminowej zmiany (minimum 3-miesięcznej) uzasadnione wydaje się wprowadzenie tymczasowego rozkładu jazdy uwzględniającego powstałe utrudnienia i nowy czas przejazdu pojazdów, zaś z udostępnionego przez spółkę komunikatu wynika tylko informacja o możliwych opóźnieniach czasowych w kursowaniu miejskiej komunikacji. Większym zdziwieniem jest jednak fakt braku zatrzymywania się autobusów na przystankach w ciągach ulic, którymi wytyczone są objazdy. W pełni rozumiem chęć „nadrobienia” opóźnień powstałych z powodu zmian przebiegu poszczególnych tras, jednak z punktu widzenia mieszkańców korzystających z transportu miejskiego, w szczególności osób starszych, większą korzyścią w tym przypadku i wyjściem naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców wydaje się zwrócenie uwagi na zwiększenie dostępności komunikacyjnej w obrębie V osiedla, którą niejako przy okazji można wykorzystać skoro i tak jeżdżą tamtędy autobusy – czytamy w interpelacji radnego Koalicji Obywatelskiej.
Radny zapytał więc prezydenta Piotra Korytkowskiego, dlaczego w taki sposób przygotowano objazdy, czy rozważana jest jeszcze ich zmiana, dlaczego nie wprowadzono tymczasowego rozkładu jazdy autobusów MZK, chce też dowiedzieć się, czy uzasadnione jest to, że autobusy nie zatrzymują się na przystankach w ciągu nowych tras na V osiedlu.