W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar do 30.11.24

Aktualności

Burzliwa dyskusja radnych. Budowa dworca i centrum handlowego ruszy w połowie przyszłego roku?

2016-12-19 14:46:21

12 radnych było za przyjęciem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu dworca kolejowego. Ta decyzja daje zielone światło do budowy nowego obiektu, który będzie częścią centrum handlowego. Cała inwestycja opiewa na kwotę ponad 35 milionów złotych.

Dyskusja radnych dotycząca miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu dworca kolejowego, sprowadziła się do tego, jak ten nowy obiekt ma wyglądać. Oczywiście największe obawy dotyczyły tego, że w centrum miasta powstanie galeria handlowa z niedużym dworcem w środku, na co zwracał uwagę między innymi Jarosław Sidor, radny klubu SLD. Zenon Chojnacki (PiS), wiceprzewodniczący Rady Miasta wyjaśniał, że głosowanie w sprawie planu to tak naprawdę opowiedzenie się po stronie potężnej sieci albo lokalnego handlu. – Te interesy się wykluczają – mówił. Od razu zapowiedział, że zagłosuje przeciw zaproponowanemu planowi dotyczącemu tego terenu. Radni chcieli też wiedzieć, ile miejsc parkingowych powstanie przy nowym centrum handlowym. Inwestor, czyli firma Dekada, odpowiadał, że ma ich być ponad 300. – Pewnie z 200 zajmą pracownicy galerii – dodał Zenon Chojnacki.

Piotr Korytkowski, szef klubu radnych PO powiedział, że miastu zależy, by wreszcie po kilkudziesięciu latach dostało ono dworzec z prawdziwego zdarzenia, a ten teren został właściwie zagospodarowany i „ucywilizowany”. – Rzeczywiście będzie tutaj ciąg sklepów – mówił. – Czy jest możliwe uzyskanie tego co oczekujemy bez tych funkcji? Wydaje mi się, że nie. Realia są takie, że jeśli chcielibyśmy dworzec PKP to wybudowano by budkę z automatem kasowym.

Dlaczego nie konsultowaliśmy tego z fachowcami z tej branży? – to już pytanie Karola Skoczylasa, szefa klubu Prawa i Sprawiedliwości. Jego przedstawiciele sugerowali, że projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego został przygotowany z naruszeniem prawa. – Nie przedkładalibyśmy go, gdyby nie był zgodny z przepisami – wyjaśniała Małgorzata Sztuba, kierownik Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miejskiego w Koninie. W przerwie obrad autorzy projektu przygotowali też odpowiedź na zarzuty PiS-u, uznając je za chybione.

Jak zagłosowali radni? 12 z nich było za, 5 przeciw (Zenon Chojnacki, Sebastian Górecki, Krystian Majewski, Karol Skoczylas oraz Sławomir Lachowicz) a 5 się wstrzymało (Michał Kotlarski, Anna Kurzawa, Jan Majdziński, Marek Waszkowiak oraz Jarosław Sidor).

Ta decyzja daje zielone światło do budowy nowego obiektu w centrum miasta, którego częścią ma być dworzec kolejowy i autobusowy. Inwestycja ma kosztować ponad 35 milionów złotych. Jak zapowiadają inwestorzy, prace mogą zacząć się w połowie przyszłego roku i zakończyć za 12 miesięcy.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





bezrobocie 4%
jestem oburzona tym co dzieje się w Koninie. Dzisiaj po wielu latach mówi się o dworcu. To znowu bedzie inwestycja, którą miasto się będzie chwalić, a włodarze będą nią mieli zajęte głowy. Będą czuć się spełnieni. A może wreszcie zajmijcie się Panowie tymi inwestycjami, które staną się szansą dla mieszkańców. Dadzą im bezpieczeństwo. Czy wiecie, ze w Turku nie boją się zamknięcia elektrowni. 1700 tamtejszych pracowników straci uposażenie, etaty. Ale gro z nich pójdzie na emeryturę, a pozostali zapukają do wielu, wielu firm które tam są ( a jest ich wiele), a wiadomo już , że w najbliższej przyszłości pojawią się. A u nas. Nikogo. Tereny inwestycyjne - to fikcja. Zapadające się grunty. I dalej władze nic nie robią. A może by tak zaprzyjaźnili się z władzami Turku. Warto by Konin zainwestował w dowóz pracowników i przewoził ich do tamtejszych firm. Tam bezrobocie tylko na poziomie 4%.