W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

Oszuści podszywają się pod pracowników banków

2020-11-03 10:37:45

Oszuści podszywają się pod pracowników banków

Kolejny sposób na kradzież naszych pieniędzy z konta bankowego. Oszuści podszywają się pod pracowników banków i namawiają do pobrania mobilnej aplikacji. W ten sposób uzyskują dane niezbędne do korzystania z bankowości elektronicznej, co może spowodować utratę oszczędności zgromadzonych na koncie.

Oszuści podszywają się pod pracowników banków. Dzwonią do klientów z numerów bardzo podobnych do numeru infolinii i informują, że bank udaremnił nieuprawnioną wypłatę pieniędzy z konta. Aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości proszą o zainstalowanie na smartfonie pewnej aplikacji. W rzeczywistości jest to narzędzie do przejęcia kontroli nad naszym telefonem i hasłami bankowości mobilnej. Rozmówcy bardzo często mają wschodni akcent. Niektórzy podejrzliwi klienci po rozmowie z oszustem kontaktują się z prawdziwą infolinią banku. Wtedy okazuje się, że żadna taka sytuacja nie miała miejsca.

Pamiętajcie!

Pracownicy banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej

Pracownicy banku nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów

Pracownicy banku nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV

Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem banku - rozłącz się - sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń.

na




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom: