W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X

Aktualności

Bez podjazdu przy wejściu do tunelu. A winda jeszcze nie jest uruchomiona

2020-09-09 07:11:00
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Bez podjazdu przy wejściu do tunelu. A winda jeszcze nie jest uruchomiona

Coraz mocniej mieszkańcy Konina i pasażerowie odczuwają brak podjazdu przy wejściu – od strony dworca PKP – do wyremontowanego przejścia podziemnego. Wybudowana tam winda jeszcze nie działa. Gdy nawet już jednak zacznie, a dojdzie do jakiejś awarii, trzeba będzie dźwigać po schodach wózki czy rowery, tak jak do tej pory. – Ta modernizacja tunelu miała przynieść ułatwienia, ale na pewno tak nie będzie – mówi jeden z mieszkańców Zatorza.

Często do naszej redakcji docierają sygnały od mieszkańców, którzy po wysokich schodach przy tunelu muszą teraz wnosić wózki czy rowery, bo wybudowana winda jeszcze nie została uruchomiona. – Nawet, gdy już będzie działała, ta sytuacja pokazuje, że w tunelu osoby, które mają problemy z poruszaniem się, nie będą miały łatwo. Przy poważnej awarii urządzenia, schody okażą się barierą nie do pokonania – mówi mieszkaniec Zatorza, który niejednokrotnie wnosił już po schodach rower. – Czy nie można było wybudować od strony dworca pochylni, takiej jak po drugiej stronie tunelu? To rozwiązałoby problem.

Pod koniec sierpnia na temat braku pochylni od strony dworca rozmawialiśmy z Arnoldem Breschem, członkiem zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektorem ds. realizacji inwestycji. Jak mówił, dla spółki najlepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie pochylni po każdej stronie tunelu i przy wejściu na perony. – Jest to przede wszystkim tańsze w utrzymaniu i nieawaryjne. Wiadomo, że windy raz na jakiś czas ulegają awariom. Wtedy trzeba sprawnie organizować ich naprawę. Tu prawdopodobnie specyficzne uwarunkowania lokalne, dostęp do działek, spowodowały o takim, a nie innym rozwiązaniu – mówił Arnold Bresch.

Niedługo potem otrzymaliśmy pierwsze sygnały, że nowa winda w tunelu nie działa. Wyglądało, że to awaria, bo przy wejściu wyświetlał się komunikat z przeprosinami i informacją o naprawie. – Winda nie uległa awarii. Wykonawca prowadzi przy niej ostatnie prace serwisowe. Urządzenie przeszło już pozytywne odbiory, obecnie czekamy jeszcze na certyfikat Transportowego Dozoru Technicznego. Do czasu jego uzyskania pomoc w komunikacji osobom mającym trudności z poruszaniem się zapewniają przedstawiciele wykonawcy, po telefonicznym zgłoszeniu takiej potrzeby. Wszelkie informacje w tym zakresie znajdują się w gablotach umieszczonych na stacji. Wsparcie jest dostępne codziennie, przez całą dobę. Ze względu na rozwiązania techniczne nie było możliwości budowy pochylni od strony budynku dworca – wyjaśniał nam 27 sierpnia Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK.

Jak nam powiedział wiceprezydent Konina ds. gospodarczych, w początkowym projekcie pochylnia była tam ujęta. – Natomiast w momencie wydawania pozwolenia na budowę, zaproponowano windę. Projekt został zatwierdzony jeszcze w poprzedniej kadencji i w moim przekonaniu jest to rozwiązanie niekorzystne – mówi Paweł Adamów. Pochylnia została „wycięta” na etapie przygotowania projektu technicznego dworca i galerii handlowej Dekada, bo taki podjazd blokowałby rozbudowę. – Winda po prostu zajmowała mniej miejsca – dodał Paweł Adamów. – To, że te dwie inwestycje nie ruszyły w tym samym czasie, spowodowało, że pewne elementy się nie zgrały, między innymi też pochylnia. Moim zdaniem, ona powinna tam być. Jest uniwersalna.

zdj. nr 3 i 4 – pochylnia w tunelu od strony Zatorza

Bez podjazdu przy wejściu do tunelu. A winda jeszcze nie jest uruchomiona
Bez podjazdu przy wejściu do tunelu. A winda jeszcze nie jest uruchomiona
Bez podjazdu przy wejściu do tunelu. A winda jeszcze nie jest uruchomiona
Bez podjazdu przy wejściu do tunelu. A winda jeszcze nie jest uruchomiona
Bez podjazdu przy wejściu do tunelu. A winda jeszcze nie jest uruchomiona
Bez podjazdu przy wejściu do tunelu. A winda jeszcze nie jest uruchomiona



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





As
Teraz to już za późno. Jak zaczynano ten dziadowski remont pisałem tutaj w formie prośby aby zająć się tym tematem a także kompleksowo estetyką tego tunelu i jego funkcjonalnością. Teraz na kolejne 40-50 lat nic już nie zostanie zrobione. Prosiłbym też aby nie posługiwać się w przypadku projektowanego potworka Dekady terminem galeria handlowa bo to jest zlepek kilku sklepików z odrębnymi wejściami - to tak jakbyśmy sklepy wzdłuż Dworcowej nazywali galerią handlową. Podobnie „produkt” Dekady, o ile powstanie nie będzie dworcem tylko malutkim aneksem pseudodworcowym tak jak biletomat nie jest prawdziwą kasą biletową. Niestety tu jest wszystko na niby a te tunele: dworcowy i na Torowej to szpetne i niefunkcjonalne potworki rodem z lat 90!
Aga
To paranoja, że władze Konina zatwierdziły taki projekt.
cud w/g PO
A POd dworcem POwinna być strefa relaksu z palet z demobilu i koniecznie flagi tęczowe to byś kamilu chwałił?
Kamil
Polska PiS....Polska PKP :)