Wielokrotnie życie udowadnia, że trudny, nietypowy czas może wyzwolić kreatywne działania i zachęcić do tworzenia. Nie inaczej jest w przypadku uczniów z Zespołu Szkól Ekonomiczno-Usługowych z Żychlina. Na co dzień społeczność szkoły jest bardzo aktywna i pozostanie w domach nie zmieniło tej postawy. Nauczyciele proponują uczniom różnorodne działania, które w bezpiecznych warunkach mogą ich rozwijać, a nieszablonowe „prace domowe” stały się kuźnią żychlińskich talentów.
Aby pomóc uczniom znieść sytuację pandemii i rozbudzić w nich miłość do sztuki, zainicjowano „Akcję - Reinterpretację". Młodzież nadsyła zdjęcia stworzonych przez siebie kopii dzieł sztuki, a żywe obrazy zamieszczane są na szkolnym Facebooku, gdzie cieszą się ogromną popularnością. Innowacyjnym projektem jest też humanistyczny „Zachęcamy do czytania " - w ramach którego uczniowie i nauczyciele publikują na szkolnym Facebooku krótkie teksty reklamujące ulubione książki pozalekturowe. Inspiruje to młodzież do czytania i wymiany doświadczeń. Projekt "Nie Zostawimy Was Nigdy"to wsparcie dla uczniów, na szkolnym Facebooku publikowane są informacje o miejscach, w których młodzież w dobie pandemii może uzyskać pomoc psychologiczną, a także rady dotyczące np. chorób typu depresja psychiczna. O akcje te dbają nauczycielki Anetta Janc, Urszula Jędrzejewska-Kamińska, Ewa Pietrzak, Joanna Sobczak, Anna Walkowiak i Aleksandra Gołdych.
Uczniowie chętnie włączają się w zadania proponowane przez nauczycieli, zarówno te obowiązkowe, jak i te mające zbawienny wpływ na ich samopoczucie. Joanna Gadomska, biolożka proponuje stworzone przez siebie antystresowe gry i zabawy w ramach cyklu „Kreatywne sposoby na nudę z biologią w tle”. W ramach prac domowych uczniowie grają w jej autorską grę „Wielką biologiczną grę o neurony”, dzięki której rozwijają swoją aktywność i kreatywność oraz uczą się gospodarowania swoim czasem podczas edukacji w domu. Prowadzone lekcje on-line Joanna Gadomska nagrywa, a później publikuje na stronie „Biologia z Blondynką”, aby mogli zobaczyć je i inni uczniowie.
Takich akcji w ZSEU jest dużo, dużo więcej. Jak podkreśla dyrektor Anna Matczak-Gaj tytuł Srebrnej Szkoły zobowiązuje całą społeczność szkolną do działania, niezależnie od sytuacji w jakiej się znaleźliśmy, co udowadniają jej uczniowie.