W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YASUMI

Aktualności

Uczniowie aktywni mimo pandemii. Prace domowe stały się kuźnią żychlińskich talentów

2020-05-20 09:20:00
Uczniowie aktywni mimo pandemii. Prace domowe stały się kuźnią żychlińskich talentów

Wielokrotnie życie udowadnia, że trudny, nietypowy czas może wyzwolić kreatywne działania i zachęcić do tworzenia. Nie inaczej jest w przypadku uczniów z Zespołu Szkól Ekonomiczno-Usługowych z Żychlina. Na co dzień społeczność szkoły jest bardzo aktywna i pozostanie w domach nie zmieniło tej postawy. Nauczyciele proponują uczniom różnorodne działania, które w bezpiecznych warunkach mogą ich rozwijać, a nieszablonowe „prace domowe” stały się kuźnią żychlińskich talentów.

Aby pomóc uczniom znieść sytuację pandemii i rozbudzić w nich miłość do sztuki, zainicjowano „Akcję - Reinterpretację". Młodzież nadsyła zdjęcia stworzonych przez siebie kopii dzieł sztuki, a żywe obrazy zamieszczane są na szkolnym Facebooku, gdzie cieszą się ogromną popularnością. Innowacyjnym projektem jest też humanistyczny „Zachęcamy do czytania " - w ramach którego uczniowie i nauczyciele publikują na szkolnym Facebooku krótkie teksty reklamujące ulubione książki pozalekturowe. Inspiruje to młodzież do czytania i wymiany doświadczeń. Projekt "Nie Zostawimy Was Nigdy"to wsparcie dla uczniów, na szkolnym Facebooku publikowane są informacje o miejscach, w których młodzież w dobie pandemii może uzyskać pomoc psychologiczną, a także rady dotyczące np. chorób typu depresja psychiczna. O akcje te dbają nauczycielki Anetta Janc, Urszula Jędrzejewska-Kamińska, Ewa Pietrzak, Joanna Sobczak, Anna Walkowiak i Aleksandra Gołdych.

Uczniowie chętnie włączają się w zadania proponowane przez nauczycieli, zarówno te obowiązkowe, jak i te mające zbawienny wpływ na ich samopoczucie. Joanna Gadomska, biolożka proponuje stworzone przez siebie antystresowe gry i zabawy w ramach cyklu „Kreatywne sposoby na nudę z biologią w tle”. W ramach prac domowych uczniowie grają w jej autorską grę „Wielką biologiczną grę o neurony”, dzięki której rozwijają swoją aktywność i kreatywność oraz uczą się gospodarowania swoim czasem podczas edukacji w domu. Prowadzone lekcje on-line Joanna Gadomska nagrywa, a później publikuje na stronie „Biologia z Blondynką”, aby mogli zobaczyć je i inni uczniowie.

Takich akcji w ZSEU jest dużo, dużo więcej. Jak podkreśla dyrektor Anna Matczak-Gaj tytuł Srebrnej Szkoły zobowiązuje całą społeczność szkolną do działania, niezależnie od sytuacji w jakiej się znaleźliśmy, co udowadniają jej uczniowie.

Uczniowie aktywni mimo pandemii. Prace domowe stały się kuźnią żychlińskich talentów
Uczniowie aktywni mimo pandemii. Prace domowe stały się kuźnią żychlińskich talentów
Uczniowie aktywni mimo pandemii. Prace domowe stały się kuźnią żychlińskich talentów
Uczniowie aktywni mimo pandemii. Prace domowe stały się kuźnią żychlińskich talentów
Olga Boksa

Podziel się

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Jesteśmy na: