W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Jobs First

Aktualności

Korzystasz z e-usług? Dajesz odetchnąć Zielonej Planecie!


(Materiał promocyjny)
2020-05-09 09:05:42

Korzystasz z e-usług? Dajesz odetchnąć Zielonej Planecie!

Jeszcze nie tak dawno wydawało się, że e-usługi to odległa przyszłość i skomplikowana procedura, z którą nie każdy sobie poradzi. Dziś okazuje się, że coraz więcej osób docenia wygodę, jaka płynie z możliwości rozliczania się, czy opłat poprzez internet. Dlaczego warto zrezygnować z wersji papierowej i przerzucić się na e-dokumenty? Jest to nie tylko tańsze i szybsze rozwiązanie, ale przede wszystkim bezpieczne i ma zbawienny wpływ na ratowanie Zielonej Planety. Z danych, do których dotarliśmy wynika, że około 1,5 mld faktur – bo tyle niedawno wystawiano rocznie w Polsce – wiąże się z wycięciem 255 tysięcy drzew, nie mówiąc o zużytej energii, czy wodzie.

Na początek definicja. E-usługa świadczona jest drogą elektroniczną przez sieć telekomunikacyjną, w tym sieć komputerową (np. internet), z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Coraz więcej przedsiębiorstw proponuje e-faktury, których głównymi zaletami są: szybkie dostarczenie do klienta, błyskawiczna zapłata, oszczędność czasu i pieniędzy, wygodne przechowywanie, a przede wszystkim dbałość o środowisko!

Do rozliczania się przy pomocy e-faktur zachęca m.in. Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Koninie. O korzyściach informuje na swojej stronie: „Usługa ta sprawi, że dostęp do faktury będzie możliwy ze znacznym wyprzedzeniem oraz uzyskuje się pewność, że e-faktura nie zginie, a dane odbiorcy nie trafią w niepowołane ręce (e-faktura jest udostępniana wyłącznie konkretnemu odbiorcy)”.

– E-faktura daje pewność, że dotrze w porę – dodaje Maciej Nowicki, rzecznik prasowy PWiK w Koninie. – W przypadku dokumentów papierowych może się wydarzyć sytuacja, że poczta lub inny doręczyciel faktury z jakiegoś powodu nie dostarczą ich w czasie, albo się zagubią. Stosowanie e-faktur obniża również koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Rzecznik przyznał, że w PWiK-u przybywa klientów korzystających z elektronicznej faktury, a e-usługa staje się również coraz popularniejsza w Urzędzie Skarbowym w Koninie. W 2016 roku na 86.729wszystkich podatkowych zeznań – elektronicznych było 55.757 (64 procent), innych dokumentów (np. PIT11, 11A, 40A,4R) – elektronicznie 168.126, papierowo – 2.727. W 2017 roku – zeznań 89.893, w tym elektronicznych 62.119 (70 procent), innych dokumentów (np. PIT11, 11A, 40A,4R) – elektronicznych 172.152, papierowych – 534. W 2018 roku – na 94.866 zeznań – elektronicznych 78.953 (83 procent), inne dokumenty (np. PIT11, 11A, 40A, 4R) – elektronicznych 174.278, papierowych – 46.

– Plusy dokumentów elektronicznych to przede wszystkim oszczędność materialna urzędu (koszty papieru, druku formularzy, deklaracji, PIT-ów). Ponadto dokument elektroniczny oszczędza czas pracy pracowników urzędu (nie potrzeba go wprowadzać do systemu, wystarczy jedynie zaakceptować), jest też mniejsze prawdopodobieństwo popełnienia błędu przez pracownika podczas akceptacji – informuje Violetta Olas, naczelnik Urzędu Skarbowego w Koninie. – Dokument złożony elektronicznie jest szybciej dostępny w systemie, może być więc natychmiast obsłużony przez pracownika. W przypadku rozliczenia rocznego podatku dochodowego zwrot nadpłaty następuje w ciągu 45 dni (w wersji papierowej do 3 miesięcy).

E-usługi nie są już przyszłością, ale teraźniejszością. Większość firm dziś chętnie proponuje taką formę rozliczenia (energia, opłaty za śmieci), a klienci coraz bardziej się do nich przekonują. Bo nie ma to jak oszczędność, bezpieczeństwo, a przy okazji troska o przyrodę. Wszystko w jednym!