W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Shootersss

Aktualności

Jak jeździć i gdzie parkować, gdy ruszy wielka budowa? Radni i urzędnicy na wizji lokalnej

2019-12-02 17:53:20
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Jak jeździć i gdzie parkować, gdy ruszy wielka budowa? Radni i urzędnicy na wizji lokalnej

Zamknięty przejazd kolejowy na ulicy Okólnej i budowany wiadukt łączący ulice Paderewskiego i Wyzwolenia każdego dnia wystawiają na próbę cierpliwość mieszkańców V osiedla, ale nie tylko. A będzie jeszcze trudniej, bo za chwilę ruszą prace związane z budową dróg dojazdowych do powstającego obiektu. Gdzie mają w tym czasie parkować lokatorzy z bloków Zakole 1,3, 5 czy Wyzwolenia 4? Między innymi o tym z przedstawicielami Zarządu Dróg Miejskich w Koninie rozmawiali w terenie radni podczas Komisji Infrastruktury, jak również szefostwo Konińskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, na czele z prezesem Piotrem Wolickim. To on niedawno zaprosił radnych, by zobaczyli, co tam się będzie niedługo działo.

Spotkanie rozpoczęło się na parkingu przy ulicy 11 Listopada 37. Już teraz wiadomo, że część tego terenu trzeba będzie oddać pod rondo, które w ramach inwestycji powstanie u zbiegu ulic 11 Listopada-Wyzwolenia-Zakole. Mieszkańcy chcieli wiedzieć między innymi, czy w czasie przebudowy to skrzyżowanie będzie przejezdne? – Nie chcielibyśmy, żeby było wyłączone. Mamy nadzieję, że uda się nam tak zmobilizować wykonawcę, żeby była przejezdność na rondzie, w takiej czy innej organizacji ruchu – mówił Grzegorz Pająk, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koninie.

Wszystko wskazuje na to, że jutro ZDM podpisze umowę, na wybudowanie dróg dojazdowych do powstającego wiaduktu, z wykonawcą. Wtedy będzie można mu przekazać plac budowy. – Termin przejezdności jest bardzo napięty. Z takich pobieżnych informacji wynika, że wykonawca nie będzie więc czekał, tylko wchodzi i zaczyna roboty – mówił dyrektor ZDM. Harmonogram prac i organizacja ruchu tak naprawdę znane będą po podpisaniu umowy. Już na etapie postępowania przetargowego natomiast było wiadomo, że w trakcie prac cały czas ma być przejezdne skrzyżowanie Paderewskiego-Przemysłowa.

Cała inwestycja przewidziana jest na 18-19 miesięcy, z tym, że na koniec października 2020 trasa w części musi być przejezdna. – Mamy nadzieję, że jest to termin do zrealizowania i taki zostanie dotrzymany – dodał Grzegorz Pająk.

W ramach inwestycji za około 72,5 miliona złotych, powstanie między innymi droga techniczna wzdłuż bloków przy Zakolu 1,3 i 5 z miejscami postojowymi. – Ich liczba pod estakadą i przy drogach technicznych powinna się nam zbilansować z tym, co zabierzemy po inwestycji – dodał Grzegorz Pająk. Najgorzej będzie jednak w trakcie budowy, bo nie będzie w tym miejscu ani starych, ani nowych miejsc dla samochodów. Powstaną dwa parkingi tymczasowe, a właściwie utwardzone place (mają być przygotowane w grudniu i styczniu). Jeden – przy II Liceum Ogólnokształcącym, w okolicach bloku 11 Listopada 19, na maksymalnie 50 aut, i drugi większy – między wieżowcem przy Wyzwolenia 4 a torami. Ten ostatni, ponad 70-arowy, teren należy do Konińskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Jest zgoda jej władz na sprzedaż go miastu. Choć na razie nasz samorząd nie ma na to pieniędzy, grunt zostanie przez ZDM utwardzony, by stać się parkingiem na około 80 aut. – Zastanawiam się, jak będzie wyglądała komunikacja z tym parkingiem, gdy ruszą roboty budowlane, bo ciężko będzie tu dojechać – mówił Piotr Wolicki, prezes KSM. W tym miejscu, ale już w wieloletniej perspektywie, rozważana jest budowa parkingu piętrowego. Najpierw jednak trzeba wyliczyć, czy byłaby to w ogóle opłacalna inwestycja.

To właśnie pieniądze zdecydowały o tym, że zniknie istniejący nasyp na V osiedlu przy budowanym wiadukcie. Powstanie estakada, a pod nią będą miejsca postojowe. – Badania geologiczne pokazały, że nasyp jest gruntem nienośnym. 30 metrów pod spodem jest torf, więc według projektantów należałoby to wszystko wzmocnić palami. Koszt był tak duży, że opłaca się nam wybudować estakadę – mówił Grzegorz Pająk.

Dzisiejsza wizyta konińskich radnych na V osiedlu zakończyła się przy nowej tężni wybudowanej w ramach KBO. Prezes Wolicki zabiega bowiem o to, by znajdujący się obok niej plac zabaw został wyremontowany. Choć to teren miasta, KSM chce ze swojej kasy dołożyć pieniądze do tego zadania. Urzędnicy deklarują współpracę w tej sprawie.

Jak jeździć i gdzie parkować, gdy ruszy wielka budowa? Radni i urzędnicy na wizji lokalnej
Jak jeździć i gdzie parkować, gdy ruszy wielka budowa? Radni i urzędnicy na wizji lokalnej
Jak jeździć i gdzie parkować, gdy ruszy wielka budowa? Radni i urzędnicy na wizji lokalnej
Jak jeździć i gdzie parkować, gdy ruszy wielka budowa? Radni i urzędnicy na wizji lokalnej
Jak jeździć i gdzie parkować, gdy ruszy wielka budowa? Radni i urzędnicy na wizji lokalnej
Jak jeździć i gdzie parkować, gdy ruszy wielka budowa? Radni i urzędnicy na wizji lokalnej
Jak jeździć i gdzie parkować, gdy ruszy wielka budowa? Radni i urzędnicy na wizji lokalnej
Jak jeździć i gdzie parkować, gdy ruszy wielka budowa? Radni i urzędnicy na wizji lokalnej
Jak jeździć i gdzie parkować, gdy ruszy wielka budowa? Radni i urzędnicy na wizji lokalnej
Jak jeździć i gdzie parkować, gdy ruszy wielka budowa? Radni i urzędnicy na wizji lokalnej
Jak jeździć i gdzie parkować, gdy ruszy wielka budowa? Radni i urzędnicy na wizji lokalnej



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





O take Polske....
Parkometry. Tylko i wyłącznie parkometry. Nawet w stolicy tam gdzie brakuje miejsc stawia się parkometry. Jak by to Frasyniuk powiedział j...ć hołotę, bo s..y są nasze.
Mieszkaniec
Jestem mieszkańcem pobliskich bloków niedziela godzina 17 szukanie miejsca zajęło mi jakieś 30 parę minut wszystko zastawione... Nie wyobrażam sobie teraz ze mam zaparkować gdzieś koło torów i nosić dzieci czy torby z zakupami po drugie czy na tych nowo wyznaczonych miejscach będzie jakiś monitoring i oświetlenie bo obawiam się w zakamarkach zostawiać auto
z V osiedla
Wizja lokalna odbyła się w godzinach pracy, rozumiem, tylko, że wtedy na parkingach jest luz, co komisja zobaczyła, więc się nie przeraziła. Horror robi się wieczorem, te 80 miejsc parkingowych przy wieżowcach to jest ułamek tych miejsc co znikną, a parkują tu nie tylko z wieżowców. Pytanie - po co na samym wiadukcie 6 pasów ruchu (!) dla samochodów, po 3 w każdą stronę, do tego jest również i ścieżka rowerowa i chodnik. Na samym wiadukcie będzie Nowy York, w wokół co? Miasto topi pieniądze w najszerszy wiadukt ze wszystkich w promieniu 100 kilometrów, po co? Nie lepiej było zamiast dopłacać kasę do wiaduktu, to razu pomyśleć o parkingu wielopoziomowym, bo mieszkańcy tracą tu w sumie setki miejsc.
normalny
Dlaczego w dobie zakorkowania miasta do g. 9.00 na Osiedlu Piątym, ZDM organizuje jakieś dziwne remonty ulicy Jana Pawła II? Przecież trasa na Laskówcu jest idealna, po co tam łatają? Czy ktoś w ogóle to ogarnia?
Mieszkaniec
Teraz ciężko jest gdzie kolwiek zaparkować a co dopiero jak ruszy to wszystko... Osiedle całe zakorkowane czy oni naprawdę nie widzą że problem jest i to bardzo duży