Od 9 czerwca według zapowiedzi PKP PLK zaczną kursować pociągi między Koninem a Warszawą. W ramach modernizacji linii w naszym mieście zostały wybudowane dwa nowe perony. Tak wyglądają.
W lipcu ubiegłego roku został oddany do użytku nowy zadaszony peron nr 2. Później ruszyła budowa peronu nr 1. Prace odbywały się zgodnie z harmonogramem i jest już dostępny dla pasażerów. Wczoraj mieliśmy okazję się nim przespacerować. Teraz stąd odjeżdżają pociągi w stronę Poznania (peron nr 2 był zamknięty dla podróżnych).
Perony mają długość 400 metrów, szerokość ponad 10 m i wysokość 76 cm. Ułożono nową nawierzchnię z wypukłą fakturą. Ułatwi to poruszanie się po peronie osobom niewidzącym i niedowidzącym. Gotowe jest już nowe zadaszenie, są ławki i tablice informacyjne, ale jeszcze nie działają. Na peronie nr 2 została zamontowana winda, ale nie wiadomo, czy już działa, bo wejście było zagrodzone i nie mogliśmy tego sprawdzić. Peron nr 1 windy jeszcze nie ma.
Jak informują przedstawiciele PKP PLK, tunel przy dworcu kolejowym gotowy ma być w I kwartale 2020 roku. Wtedy też oddane do użytku zostanie drugie przejście w ul. Torowej, które zastąpi rozebraną już kładkę.