W konińskim starostwie rozpoczęła się 12. edycja „Programu usuwania azbestu”. Rozstrzygnęło przetarg, który wygrała firma zajmująca się już tym wcześniej w powiecie konińskim. W tym roku z dachów w poszczególnych gminach zniknie kolejne tysiąc ton szkodliwego materiału.
Starostwo Powiatowe w Koninie wyłoniło wykonawcę „Programu usuwania azbestu”. Została nim ta sama firma, co w ubiegłym roku. Prace związane z demontażem, transportem i unieszkodliwieniem płyt azbestowych prowadzone będą do 29 listopada. Realizacja wniosków odbywać się będzie według kolejności złożenia przez osoby posiadające tytuł prawny do nieruchomości położonej na terenie jednej z gmin powiatu konińskiego. W tym roku unieszkodliwiony na składowisku odpadów niebezpiecznych na terenie Zakładu Utylizacji Odpadów w Koninie zostanie ponad tysiąc ton odpadu azbestowego.
Przypomnijmy, że od początku 2019 roku do Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa konińskiego starostwa wpłynęło ponad 350 wniosków i nadal są one przyjmowane. Będą sukcesywnie przekazywane wykonawcy aż do momentu wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na realizację programu. W tegorocznym budżecie powiatu zabezpieczono na ten cel 450 tysięcy złotych.
Trzeba dodać, że przez jedenaście lat realizacji programu unieszkodliwiono prawie dziesięć tysięcy ton wyrobów azbestowych z blisko czterech tysięcy nieruchomości. Powiat koniński przeznaczył na to zadanie ponad 4 mln złotych środków własnych oraz 2 mln 200 tys. dotacji pozyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.