W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Wydarzenia dnia

Utrudnienia dla pasażerów PKP potrwają 2 lata, a potem ma być szybciej i wygodniej

2017-01-30 14:51:58
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Utrudnienia dla pasażerów PKP potrwają 2 lata, a potem ma być szybciej i wygodniej

Między czerwcem tego roku a lipcem 2018 roku zaplanowano zamknięcie 60-kilometrowego odcinka linii kolejowej Podstolice-Konin. Natomiast od lipca przyszłego roku do czerwca 2019 zostanie wstrzymany ruch i najcięższe prace modernizacyjne będą prowadzone na 40-kilometrowym odcinku Konin-Barłogi, w stronę Warszawy.

Optymalne dla pasażerów?

Dziś w siedzibie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu odbyła się konferencja, podczas której mowa była o remoncie linii kolejowej i tym, jak później pociągi przyspieszą na trasie między stolicą Wielkopolski a Warszawą.

Równoczesne prace na dwóch torach pozwolą skrócić czas robót budowlanych z 51 do 24 miesięcy. Wykonamy w tym czasie bardzo duży zakres prac. Planujemy wspólnie z partnerami tzn. przewoźnikami i samorządem, optymalne dla pasażerów zmiany w komunikacji – mówi Sebastian Mech, dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PLK wspólnie z urzędem marszałkowskim w Poznaniu ustaliły, że do obsługi ruchu regionalnego, w czasie prowadzonych robót, na zamkniętych odcinkach będzie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Pasażerowie pojadą między innymi drogą krajową nr 92 oraz autostradą A2. Takie przejazdy zaplanowano:

– między Koninem a Wrześnią – od czerwca 2017 do lipca 2018

– między Koninem a Barłogami od lipca 2018 do czerwca 2019

Orientacyjny czas przejazdu autobusami:

– na odcinku Września-Konin, z postojami na wszystkich kolejowych stacjach i przystankach, planowany jest na około 115 minut.

– na odcinku między Poznaniem a Koninem bezpośredni przejazd (z wykorzystaniem autostrady A2) planowany jest na około 100 minut.

Relacja

Obecnie

Zastępcza Komunikacja Autobusowa

Po modernizacji najszybszy

Poznań Gł. – Konin

ok. 70 minut

ok. 100 minut

ok. 55 minut

Konin – Września

ok. 45 minut

ok. 115 minut

ok. 35 minut

Zmiany w komunikacji dotyczą także pasażerów pociągów dalekobieżnych. Informacje już podaje przewoźnik. Pociągi dalekobieżne między Poznaniem a Warszawą pojadą trasą zmienioną: Poznań-Gniezno-Inowrocław Rąbinek-Kutno-Warszawa. – Proponowana trasa jest najszybszym możliwym bezpośrednim połączeniem między miastami. Czas podróży zmieni się o około 40 minut – informuje Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PLK.

Po co potrzebny jest remont linii kolejowej?

Jak informują przedstawiciele PLK przebudowa trasy podwoi jej możliwości. Pociągi dalekobieżne pojadą z prędkością 160 km/h. Skróci się czas podróży m.in. składów regionalnych. Planowane zmiany to krótsze podróże:na trasie Poznań-Konin o około 15 minut, między Sochaczewem a Koninem o około 35 minut, a między Koninem a Kutnem o około 20 minut.

Inwestycja za 2,6 miliarda

Jak dziś informowano podczas konferencji, kompleksowo zmodernizowane zostaną stacje Łowicz, Kutno, Koło i Konin. – Wybudowane będą nowe perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Także w Podstolicach, Koninie-Zachód, Kutnie Azory, Mysłakowie i Leonowie poprawi się standard obsługi pasażerów. Wygodną podróż zapewnią wyższe perony wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie – informuje Zbigniew Wolny. W Koninie, Kutnie i Łowiczu wybudowane zostaną nowoczesne Lokalne Centra Sterowania (LCS). Mają one umożliwić sprawne prowadzenie ruchu pociągów na linii między Poznaniem a Warszawą.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w kwietniu wyłonią wykonawców modernizacji odcinka między Swarzędzem a Sochaczewem na trasie Poznań-Warszawa.

Szacowany koszt modernizacji linii to około 2,6 mld zł. Pieniądze pochodzą z Unii Europejskiej. W ramach tej inwestycji wyremontowanych będzie 237 km dwutorowej linii między Swarzędzem a Sochaczewem, 659 km sieci trakcyjnej, 300 km torów, 269 rozjazdów, przebudowanych zostanie 16 mostów i 10 wiaduktów.

Utrudnienia dla pasażerów PKP potrwają 2 lata, a potem ma być szybciej i wygodniej
Utrudnienia dla pasażerów PKP potrwają 2 lata, a potem ma być szybciej i wygodniej
Utrudnienia dla pasażerów PKP potrwają 2 lata, a potem ma być szybciej i wygodniej



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





ktos
Dokładnie, koszty logistyki zastęczej beda dosc znaczne, wiec nie wiem czy na te koszty tez jest doplata z Unii? A co z pociagami relacji Warszawa-Berlin? Biznesmini, ktorzy cenia sobie komfort tez beda przesiadali sie do autobusów?
xyz
Ja mam pytanie odnośnie cen biletów tych zastępczych transportów na trasie np. Konin- Poznań Gł.
eh
Zastanawia mnie jeszcze co maja zrobic np mieszkancy Kola czy Klodawy ktorzy chca pojechac do Poznania? I mieszkancy Konina chcacy pojechac do Warszawy? Przez Poznan - Gniezno - Inowroclaw maja jechac? Mozemy prosic dziennikarzy z PK o zapytanie odpowiednich wladz?
Marian J.
No właśnie. To będzie prawdziwy horror. Współczuje wszystkim osobom pracującym w Poznaniu, ktorzy wyruszają z Konina. Bardzo intensywnie w ogólnopolskich podaje się informacje na temat tej modernizacji. Prasa, telewizja trąbi. Dzisiaj marketnigowo przekazuje się przede wszystkim korzyści jakie przyniesie ta inwestycja. Podkreśla się skrócony czas przejazdu w przyszłości. Ale nikt nie mówi o nieudanych wczesniej przetargach na tę inwestycję, Wydłużył on zasadniczo czas rozpoczęcia. Z drugiej strony dostanioemy niby dotację z Brukseli, a ile musimy wydać na refundację taboru autobusowego i całej nowej logistyki. zapłaca podróżni, ale jednocześnie z kasy państwowej też poleci kasa. Może też przy tej okazji byśmy nad tym tematem się pochylili.
Krzysztof
Po pierwsze wytknę kilka nieścisłości: 70 min. to jedzie pociąg KW przyspieszony zatrzymujący się na 8 stacjach, osobowy 90.Oba jadą max.130 km/h aby jechać więcej na chwilę obecną potrzeba 2 maszynistów.Pociągi expresowe już na sporej części trasy jeżdżą 160.Kolejna sprawa to nikt nie mówi co z pracownikami KW obsługującymi linię od Konina w kierunku Poznania i Kutna i co z taborem [ELF] przystosowanym do przewozu niepełnosprawnych , wózków i rowerów.Autobus jadący 100 min. z Konina do Poznania to pewnie autostradą a ci maluczcy dojeżdżający do Poznania z pośrednich stacji pojadą optymistycznie zakładając 3 godziny w jedną stronę co z powrotem i pracą na 8 godzin daje łącznie 14 godzin poświęconych na pracę. A ponieważ mieszkam przy trasie 92 to śmiem twierdzić iż te czasy przejazdu autobusów są mocno optymistyczne.Komputer w moim aucie przemieszczającym się po tej trasie i okolicach pokazuje średnią prędkość na poziomie 35 km/h.A to wszystko po to żeby nie przepadły dotacje unijne, co PLK robiła do tej pory że teraz musi zamknąć 2 tory żeby zdążyć na czas.O śmierci ekonomicznej Konina który zostanie odcięty od świata na 2 lata też nikt nie myśli.