W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar do 10.03.2025 r.

Felietony

Razem możemy więcej

2025-01-15 09:35:54

Razem możemy więcej

Fundacja Sukces Dziecka w Koninie w ramach rządowego programu Ministra Edukacji „Kto ty jesteś? – Polak mały” realizowała od października do grudnia 2024 roku projekt pod nazwą „Razem możemy więcej” dedykowany dzieciom z Przedszkola nr 32 z Oddziałami Integracyjnymi w Koninie. W projekt oprócz przedszkolaków zaangażowane zostały również dzieci z konińskich przedszkoli.

Głównym celem projektu było wsparcie pracy nauczycieli Przedszkola nr 32 z Oddziałami Integracyjnymi w Koninie w zakresie przybliżenia wiedzy o otaczającym świecie oraz wypracowanie materiałów do wykorzystania w codziennej pracy z dziećmi przedszkolnymi. Ponadto założeniem projektu było:

– poszerzenie wiedzy dzieci na temat różnorodności otaczającego świata: różnych krajów, kultur i zwyczajów,

– wyrównywanie szans w odnalezieniu się we współczesnym, europejskim środowisku,

– stwarzanie warunków do zrozumienia różnorodności, w tym akceptacja i tolerancja wobec niepełnosprawności, inności drugiego człowieka,

– kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw, w tym do wyrażania swoich emocji,

– zwiększenie poczucia przynależności do wspólnoty europejskiej poprzez udział we wspólnych akcjach, np. ErasmusDay, Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka,

– propagowanie i rozwijanie potrzeby regularnej aktywności fizycznej,

– kształtowanie właściwych postaw społecznych sprzyjających angażowaniu dzieci w różnorodne działania.


W ramach projektu przeprowadzone zostały zajęcia dla dzieci 5-6-letnich pod hasłem: „Jestem częścią tego świata”, przy wykorzystaniu różnorodnych materiałów edukacyjnych, również multimedialnych o tematyce związanej z wielokulturowością i otaczającym świecie bliższym i dalszym.

Organizowane były zabawy edukacyjne wspierające naturalny rozwój dziecka, w tym komunikację w języku angielskim przy wykorzystaniu ciekawych narzędzi, m.in. robota EMYS. Podjęte działania pozwoliły na wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli oraz realizację Programu Powszechnej Dwujęzyczności.

W harmonii z Igrzyskami Olimpijskimi 15 października 2024 zorganizowana została Dziecięca Paralimpiada Sportowa. Do wspólnej zabawy zostały zaproszone dzieci z konińskich przedszkoli. W każdym zespole brały udział przedszkolaki z różnymi rodzajami niepełnosprawności wraz z ich sprawnymi rówieśnikami pełniącymi rolę wolontariuszy. Zachęcało to do współpracy, empatii i szacunku dla wysiłku włożonego w wykonywanie zadań sportowych. Poprzez paralimpiadę Przedszkole nr 32 z Oddziałami Integracyjnymi włączyło się w Europejskie obchody ErasmusDay, które w tym roku były pod hasłem Igrzysk Olimpijskich.

Przeprowadzony został również Przegląd Twórczości Plastycznej w formie wystawy prac dziecięcych na temat: „Mam prawo do”. Przegląd stanowił integralną część działań w ramach Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka organizowanego przez UNICEF.

W ramach działań projektowych z okazji Dnia Osób Niepełnosprawnych nauczyciele Przedszkola nr 32 z Oddziałami Integracyjnymi wystawili na deskach Młodzieżowego Domu Kultury w Koninie spektakl dla dzieci pod hasłem „Jesteśmy razem”. Tematyka przedstawienia dotyczyła ważnych zagadnień takich jak: niepełnosprawność, tolerancja, akceptacja i integracja.

Udział w projekcie przyczynił się do nowego spojrzenia na ciągle zmieniającą się rzeczywistość, dostarczył nowych pomysłów, inspiracji do działań na rzecz tolerancji, akceptacji, upowszechniania praw dziecka, radzenia sobie z emocjami. W jego ramach zakupiono wartościowe środki dydaktyczne, atrakcyjne dla dzieci, a przede wszystkim ułatwiające realizację wprowadzanych treści. Ze względu na ważność tematyki projektu jego wpływ będzie miał długofalowe korzyści. Nauczyciele będą włączać w programy nauczania przykłady dobrych praktyk wypracowane podczas prowadzonych działań, a tym samym będą korzystać z zakupionego sprzętu, podnosząc jakość edukacji przedszkolnej.

Otwarcie 1,5 %
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej
Razem możemy więcej